تجهیزات صنعت نفت و گاز با مهندسی داخلی ساخته می شود

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این که ایران در بخش استقلال اقتصادی دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: امروزه بیشتر تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز توسط توان مهندسی داخلی تأمین می شود.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (پنجشنبه، 15 بهمن ماه) در آیین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکییبی گنو در بندرعباس اظهار کرد: با وجود همه فشارها و مشکلات پیش روی انقلاب اسلامی و با وجود تحریمهای ظالمانه، جنگ تحمیلی و توطئه های مختلف، نظام جمهوری اسلامی ایران کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر این که ایران دستاوردهای بزرگی در بخش استقلال اقتصادی داشته است، گفت: اگر اقلام وارداتی و صادراتی کشور را در دو دهه گذشته و امروز مقایسه کنیم مشخص می شود که کشوری که در گذشته واردکننده بسیاری از کالاها بوده است امروز نه تنها بسیای از نیازهای خود را تأمین می کند بلکه کالا و خدمات فراوانی را به کشورهای دیگر صادر می کند.

جهانگیری ادامه داد: این دستاورد کوچکی نیست که یک کشور از حالت واردکننده کامل به یک سازنده و تولیدکننده تبدیل شود و امروز بر اساس گزارش وزیر نیرو به 40 کشور دنیا تجهیزات برق صادر می کنیم و شرکتهای مهندسی ایرانی نیز قادر هستند در مناقصات بزرگ بین المللی برنده شوند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بخش نفت و گاز نیز امروز قادر هستیم که اکثر تجهیزات مورد نیاز را که سالهای قبل برای تأمین آنها نیازمند خارجیها بودیم، توسط توان مهندسی داخلی تأمین کنیم و امروز سکوهای بزرگ نفتی با توان داخلی احداث می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جهانگیری تصریح کرد: البته زمانی که احساس کنیم فناوری جدیدی در دنیا وجود دارد، حتما از تجربیات و دانش جدید روز دنیا استفاده خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری این که توانمندی صنعت سیمان کشور نیز امروز به بسیاری از کشورها صادر می شود، اعلام کرد: خوشبختانه ایران به کشوری توانمند بدل شده است و البته بخشی از این توانمندی در دوران تحریمها حاصل شده است که باید از این توانمندیها حراست و مراقبت کنیم.

وی با اشاره به تبلیغات برخی افراد که می گویند ایران ممکن است در دوران پساتحریم دستاوردهای گذشته خود را نادیده بگیرد، گفت: ما با تمام وجود از همه دستاوردهای گذشته حراست خواهیم کرد و دنیا نیز امروز به این باور رسیده است که با یک ملت عاقل و توانمند روبرو است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این که بسیاری از کشورها و هیئتهای خارجی برای همکاری با ایران از یکدیگر سبقت می گیرند، ادامه داد: البته قرار نیست بازار ایران را در اختیار کشورهای خارجی قرار دهیم بلکه به دنبال مشارکت و تعامل سازنده هستیم و این کار در چارچوب اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که دولت در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده است که کشور بتواند رشد مستمر و پایدار داشته باشد، اظهار کرد: باید اشتغال مولد ایجاد کنیم تا برای جوانان تحصیل کرده فرصت شغلی ایجاد شود که البته برای تحقق این امر نیازمند سیاستهای دقیق و ورود بخش خصوصی هستیم.

جهانگیری افزود: برای دستیابی به رشد مستمر و پایدار نیازمند تصمیمات شجاعانه هستیم البته اگر برخی افراد مانع تراشی نکنند؛ متأسفانه عده ای در همه مقاطع فعالیت خود به دنبال انتقاد و مانع تراشی هستند اما مدیران کشور باید بتوانند بدون توجه به این افراد با شجاعت تصمیمات درستی اتخاذ کنند چرا که در غیراینصورت مدیران کارآمدی نیستند.

وی تصریح کرد: در تدوین سیاستهای اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب به صادرات برق توجه ویژه ای داشتند و بنابراین ایران به دنبال آن است که مرکز تأمین انرژی در منطقه باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در هیئت دولت گفت: امیدواریم همه نیروگاههای سیکل ترکیبی که قرار است 8 هزار مگاوات تولید برق داشته باشند به زودی به بهره برداری برسند.

وی همچنین از استان هرمزگان به عنوان قطب مهم توسعه کشور یاد کرد و افزود: با توجه به استقلال صنایع آلومینیوم، پتروشیمی، پالایشگاه، نفت و گاز و آهن در این استان و برنامه هایی که برای آینده سواحل مکران طراحی شده است، هرمزگان موجب افتخار هر ایرانی خواهد شد.

کد خبر 254648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =