مازاد تراز تجاری فرصتی برای اقتصاد کشور است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران گفت: هم اکنون با دو تا سه میلیارد دلار مازاد تراز تجاری مازاد روبرو هستیم، که یک فرصت برای کشور به شمار می رود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گمرک جمهوی اسلامی ایران، مسعود کرباسیان در آیین گشایش ساختمان گمرک مازندران، شمار گمرک های کشور را ۱۵۰ گمرک عنوان کرد و گفت: در سالی که سیاستهای دولت ملهم از اقتصاد مقاومتی است، مقدار صادرات نسبت به واردات در کشور بیشتر شده است.

وی با اشاره به این که دو تا سه میلیارد دلار مازاد تراز تجاری داریم که برای کشور یک فرصت به شمار می آید، گفت: پس از پسابرجام با رشد اقتصادی روبرو می شویم.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که زیرساختها و رویکردها برای رشد اقتصادی در پسابرجام فراهم است، گفت: فرصت خوبی برای توسعه مناسبات با دیگر کشورهاست.

وی با بیان این که محدودیت ارزی را با کشور روسیه برداشته ایم، یادآور شد: در دولت عزم جدی برای توسعه مناسبات وجود دارد و باید بخش خصوصی در این حوزه نقش آفرینی کند.

وی با بیان این که ایران اصلی ترین مسیر راه ابرایشم را تعیین می کند از سرمایه گذاری چینی ها در حوزه اقتصادی خبر داد و خواستار گسترش سیستم اظهار از راه دور در گمرک های استان مازندران شد و گفت: همچنین پرداخت الکترونیک از طرحهای خوبی است که باید توسعه یابد.

کرباسیان با بیان این که نخستین تولید کننده گل در کشور، مازندران است تاکید کرد: باید از نظر حمل و نقل و زیرساختها را مهیا کنیم و در زمینه زمان سنجی و ارزش باید موارد مورد نیاز رعایت شود.

وی ایجاد پنجره واحد و تجارت جهانی را لازم برشمرد و گفت: پنجره واحد و گواهی مبدا الکترونیک در گمرکات مازندران باید راه اندازی شود و با راه اندازی این طرحها، صادرکننده و وارد کننده از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

رئیس کل گمرک های کشور به قانون رفع موانع تولید اشاره و اضافه کرد: ۳۵ میلیون تن ظرفیت تولید کارخانجات کشور است که هم اکنون ظرفیت بسیاری از کارخانه ها خالی است و باید با اجرای قانون رفع موانع تولید، مشکلات موجود رفع شود.

کرباسیان با اشاره به این که گمرک دیجیتال و حرکت روبه جلو شعار سازمان جهانی گمرک است، یادآور شد: گمرک ایران در تحقق این شعار پیشگام بوده است.
کد خبر 255004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =