حضور پرشور نفتی ها در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

کارکنان صنعت نفت، امروز (پنجشنبه، 22 بهمن ماه) در جغرافیای نفت، با حضور در راهپیمایی شکوهمند سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این روز با شکوه را همراه با آحاد مردم، گرامی داشتند.

به گرازش خبرنگار شانا، امروز همزمان با حضور باشکوه آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور و بیعتی دوباره با آرمانهای انقلاب اسلامی، کارکنان صنعت نفت در تهران با برپا کردن غرفه های فرهنگی از شرکت کنندگان استقبال کردند.
 
غرفه وزارت نفت نیز در این میان با پخش سرودهای انقلابی و دعوت از کودکان و نوجوانان برای اجرای سرود و برگزاری برخی مسابقات سعی کرد لحظه هایی شاد و به یاد ماندنی را برای راهپیمایان در مسیر میدان آزادی تدارک ببیند.

این در حالی بود که بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز به جمع شرکت کنندگان در این جشن ملی پیوست و در حاشیه مراسم یوم‌الله ٢٢ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال خوشبختانه مردم حضور خیره کننده ای در راهپیمایی داشتند و به نظر من این بخشی از این حضور به موفقیت ملت ایران در مسائل هسته‌ای بازمی‌گردد.

وی افزود: دشمنان ما در حالی که با ما مخالف بودند، در یک مرحله سنگین کشور ما توانست از گردنه این مخالفتها عبور کند، اما مخالفتها و شیطنتهایی علیه ما در منطقه وجود دارد.
 
وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم کشور وارد یک مرحله توسعه جدی شود تا زندگی مردم و جوانان بهبود یابد. 

نقطه اوج این همایش ملی، سخنرانی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری بود؛ وی در میدان آزادی طی سخنانی به دستاوردهای صنعت نفت و گاز کشور در دولت یازدهم گریزی زد و گفت: در دو سال و نیم اخیر با وجود ادامه تحریمها توانستیم تولید گاز شیرین را برای مصارف خانگی مردم و صنایع ١٩٠ میلیون مترمکعب در روز اضافه کنیم ضمن این که  هفت فاز پارس جنوبی را در این مدت به بهره برداری رساندیم.

دکتر روحانی افزود: در دو و نیم سال اخیر توانستیم در میدانهای مشترک نفتی که تنها روزانه ٦٩ هزار بشکه نفت تولید می شد، این رقم را به روزانه ١١٠ هزار بشکه برسانیم که تا پایان امسال این مقدار به ٢٣٠ هزار بشکه در روز  و تا پایان این دولت به ٣٥٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید و این نشان از آمادگی مردم ایران برای پیشرفت کشور دارد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: در زمینه انرژی می بینیم که درآمد ما از صنعت پتروشیمی بر پایه قیمتهای سال ٩٠ در گذشته ١٦ میلیارد دلار بود، در حالی که امسال این درآمد به ١٨ میلیارد دلار و تا پایان دولت یازدهم این مقدار به ٢٤ میلیارد دلار خواهد رسید و این بدان معناست که کشور ما توان پیشرفت و قدرت بیشتر حتی در شرایط سخت را داشته است.

بر اساس اخبار رسیده از دیگر مناطق نفت خیر ایران اسلامی، از  جمله مسجد سلیمان، آبادان، اهواز، عسلویه و ... کارکنان صنعت نفت امروز در کنار آحاد مردم در این جشن ملی شرکت کردند.

کد خبر 255007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =