اسلام آباد قرارداد واردات ال ان جی از قطر را امضا کرد

پاکستان برای واردات ال ان جی از قطر و تامین نیازهای انرژی تا سال 2031 خود یک قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری با دوحه امضا کرد.

به گزارش روزنامه پاکستان تودی، اسلام آباد و دوحه روز چهارشنبه (21 بهمن ماه) یک قرارداد 16 میلیارد دلاری تحویل ال ان جی به پاکستان امضا کردند.
قرارداد بلندمدت مدت فروش ال ان جی دوحه به اسلام آباد در جریان سفر دو روزه، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به قطر امضا شد.
 
شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان و سعد شریدا الکعبی، رئیس هیئت مدیره شرکت قطرگاز در مراسمی که در دیوان امیری برگزار شد، این قرارداد را امضا کردند.
بر اساس این قرارداد، قیمت هر محموله ال ان جی 13.37 درصد قیمت نفت برنت تعیین شده است، قیمت نفت برنت بر اساس میانگین سه ماه گذشته محاسبه می شود.
بر اساس جزئیات این قرارداد، شرکت قطری در بازه زمانی سالهای 2016 تا 2031 میلادی به شرکت دولتی نفت پاکستان گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) صادر می کند.
مقدار قرارداد سالانه این قرارداد برای سال 2016، 2.25 میلیون تن، برای سه ماه نخست 2017، 2.25 میلیون تن و برای سه ماه دوم 2017 تا سال 2031، 3.75 میلیون تن تعیین شده است.
پاکستان هم اکنون با کمبود شدید گاز طبیعی برای تولید برق و استفاده صنعتی روبروست و بر اساس برآوردها شکاف میان عرضه و تقاضا برای گاز در این کشور حدود دو تا چهار میلیارد فوت مکعب ارزیابی شده است.
وزیر نفت پاکستان پس از این مراسم به خبرنگاران گفت: واردات ال ان جی از قطر در کنار ارتقای روابط پاکستان و قطر به پاکستان کمک خواهد کرد تا نیازهای انرژی خود را تامین کند.
کد خبر 255011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =