بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی گاز مایع کشور در زاهدان راه اندازی شد

بزرگترین تاسیسات ذخیره سازی گاز مایع کشور با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر عامل شرکت پرسی ایران گاز و شماری از مسئولان و مردم استان در محل ایستگاه راه آهن جیگولی زاهدان افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، دادخدا اعتصامی، مدیر این شرکت در حاشیه این مراسم گفت: این تاسیسات با هدف افزایش ذخیره سازی گاز مایع و تامین بموقع نیاز مردم سیستان و بلوچستان با 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت پرسی ایران گاز کشور در زاهدان تاسیس شد.

توسعه زیرساختهای استان، مدیریت شرایط بحران، کاهش هزینه های حمل و نقل، توسعه حمل و نقل ریلی و زمینه سازی برای صادرات گاز مایع را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با ابراز امیدواری از کاهش مشکلات مردم استان در زمینه تامین سوخت، افزود: با افتتاح این تاسیسات 500 تن به ظرفیت ذخیره سازی گاز مایع استان افزوده می شود و ظرفیت ذخیره سازی به هزار و 150 تن معادل توان تامین 15 روز گاز مایع شهرستان زاهدان خواهد رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اظهار کرد: تاسیسات ذخیره سازی گاز مایع جیگولی در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با ظرفیت 500 تن از سوی کارشناسان شرکت پشتیبانی و خدمات مهندسی پرسی ایران گاز در مجاورت ایستگاه راه آهن ساخته شده است. 

منطقه زاهدان یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارا بودن چهار ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان وظیفه تامین و توزیع سوخت مردم در شمال، مرکز و بخش هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد. 
کد خبر 255012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =