کیش مهمترین قطب دریایی برای پشتیبانی از سکوهای نفتی است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این که از میان 420 شرکت در جزیره کیش 130 شرکت در صنایع حفاری، نفت و گاز فعال هستند، گفت: کیش مهمترین قطب دریایی برای پشتیبانی از سکوهای نفتی کشور است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دیشب (پنجشنبه، 22 بهمن ماه) در حاشیه بهره‌برداری از 11 طرح خدماتی، صنعتی و گردشگری و افتتاح کارخانه تولید تجهیزات مکانیکی تعمیر و نگهداری خطوط لوله نفت و گاز گفت: این شرکتها در حوزه های حفاری، خدمات و تجهیزات وابسته از جمله تامین ابزار و لوازم مشبک سازی و چاه پیمایی و دیگر خدمات در حوزه چاههای نفت و گاز در حال فعالیت هستند.

وی با بیان این که کیش قطب حفاری دریایی کشور است، افزود: همین موضوع سبب شده است شرکتهای فعال در صنایع مرتبط با نفت و گاز این جزیره را به عنوان مرکز فعالیتهای خود انتخاب کنند.

ترکان، شناخت بیشتر مردم از جزیره کیش را مرتبط با ظرفیتهای گردشگری این جزیره عنوان کرد و گفت: این در حالی است که کیش مهمترین قطب دریایی برای پشتیبانی از سکوهای نفتی به شمار می رود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تصریح کرد: ماموریت مناطق آزاد براساس مصوبه رهبر معظم انقلاب در بند 11 اقتصاد مقاومتی در چهار محور گسترش و تسهیل تولید، توسعه صادرات، انتقال فناوریهای پیشرفته و تامین نیازهای ضروری و مالی کشور از خارج است.

وی با بیان این که مناطق آزاد از قوانین پولی، بانکی، مالیات گمرک و کار معاف هستند عنوان کرد: همین تسهیلات بستر مناسبی برای کسب و کار آسان سرمایه گذارن در مناطق آزاد را فراهم کرده است.

کد خبر 255021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =