حل مشکلات کشور در سایه همدلی و همکاری دولت و مجلس میسر است

رئیس جمهوری گفت: حل و فصل مشکلات کشور و رسیدن به رونق اقتصادی، اشتغال و رشد در سایه همفکری، همدلی و همکاری میان قوا بویژه دولت و مجلس میسر است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه) در جلسه هیئت دولت به توقیف حدود 2 میلیارد دلار از داراییهای جمهوری اسلامی ایران توسط رای دادگاهی در آمریکا اشاره کرد و گفت: این که دادگاه یا قوه مقننه در گوشه‌ای از دنیا بخواهد برای حقوق و اموال ملت ایران تصمیم بگیرد، کاملا غیرقانونی و برخلاف حقوق بین‌الملل و مصونیتی است که بانکهای مرکزی از نظر حقوقی در دنیا دارند.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که آنها باید بدانند حقوق ملت ایران قابل تعرض و چپاولگری نیست، افزود: هیچ دزدی نمی‌تواند به دزدی خود افتخار کرده و تصور کند اموالی که به غارت برده به او تعلق دارد.

وی با بیان این که ملت ایران هیچگاه از حقوق خود دست برنخواهد داشت، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران سالها تلاش کردند تا برخلاف معاهدات بین‌المللی ایران را از حقوق خود در استفاده از انرژی هسته‌ای منع کنند و در این جهت قطعنامه‌ هایی در مجامع بین‌المللی علیه ایران تصویب کردند، اما ملت ما با ایستادگی و استفاده از توانمندی سیاسی خود توانست حق خود را بازستاند.

روحانی این گونه فشارها و احکام و مصوبات غیرقانونی از سوی قوه مقننه و قضاییه آمریکا را راهزنی بین‌المللی و رسوایی حقوقی برای آمریکا دانست و عنوان کرد: تاکنون سابقه نداشته که نمایندگان قوه مقننه قانونی تصویب و دستگاه قضایی را برای چنین موضوعی یا موارد مشابه اجبار کنند.

رئیس‌ جمهوری این اقدام آمریکا را از نظر سیاسی به مفهوم تداوم خصومتها علیه ملت ایران برشمرد و تاکید کرد: ملت ایران علیه این رای ناصواب ایستادگی می‌کند و نظام و دولت جمهوری اسلامی نیز از همه توان خود در مسیر احقاق حقوق ملت ایران استفاده خواهد کرد، این اموال متعلق به ملت ایران است و هرگونه تصرف در آن تصرفی خصومت‌آمیز و غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این که در دولتهای گذشته چه اقدامها و سهل انگاری صورت گرفته موضوعی است که مربوط به مسائل داخلی کشور بوده که در جای خود بررسی شده و به مردم توضیح داده خواهد شد، اما بدون تردید این حرکت، خصومتی آشکار از طرف آمریکا علیه ملت ایران است و آنها نمی‌توانند بدون تحمل تبعات این تصمیم، از آن بهره‌برداری و استفاده کنند.

روحانی در ادامه، حل و فصل مشکلات کشور و رسیدن به رونق اقتصادی، اشتغال و رشد را در سایه همفکری، همدلی و همکاری بین قوا بویژه دولت و مجلس دانست و افزود: اگر مجلس، قوا و نهادها در مسیر اجرای برنامه‌ ها با دولت همراهی نکنند، نمی‌توانیم در ساماندهی اقتصاد کشور کاری از پیش ببریم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: به هر میزان تعامل و رفاقت میان دولت و مجلس بیشتر باشد، امور به نحو بهتری پیش خواهد رفت، این در حالی است که قوا از یکدیگر مستقل بوده و حقوق خود را ایفا می‌کنند، دولت و مجلس تا به امروز تعامل خوبی با هم داشتند و امیدواریم این تعامل در مجلس آینده، بیش از گذشته باشد.

کد خبر 259000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =