ساخت نیروگاههای کوچک با مشارکت مردم در دستور کار وزارت نیرو

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ساخت نیروگاه های کوچک با مشارکت مردم به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی در برنامه کاری این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان عصر چهارشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) در آیین پایانی بیست و یکمین همایش ملی مدیران شبکه های توزیع نیروی برق کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، افزود: تشویق سرمایه گذاران به ساخت نیروگاه های کوچک از اهداف مهم وزارت نیروست که با مشارکت بنگاه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی این رویکرد را در همه استانها دنبال می کنیم.

وی با بیان این که، توجه به توسعه نیروگاه های تجدید پذیر در سالهای اخیر مورد توصیه وزیرنیرو بوده است، اظهارکرد: در این عرصه، تشویق متقاضیان و سرمایه گذاران می تواند به کاهش تلفات انرژی و افزایش بهره وری کمک کند.

فلاحتیان ادامه داد:سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل فرصت مناسبی است تا وزارت نیرو برخی مشکلات و چالش های سال های اخیر خود را جبران کند و صنعت برق کشور بویژه در قسمت توزیع باید کارنامه قابل قبولی ارائه دهد.

معاون وزیر نیرو در اموربرق و انرژی گفت: در 2 سال گذشته موفقیتهای خوبی در صنعت برق کشور و در کاهش تلفات انرژی به دست آمده است و بدون شک در این بخش باید روشهای دیگری را به کار ببریم و هدف گذاری کنیم.

وی اظهار کرد: ساماندهی سهام شرکتهای توزیع نیروی برق درسال 95 پیش بینی شده و اجرایی می شود و همچنین ابلاغ آیین نامه تکمیلی واگذاری انشعاب درآینده نه چندان دور با ویرایش جدید صورت می گیرد.

فلاحتیان بیان داشت: زمینه تسهیل در ارائه بهینه خدمات را باید فراهم کرد و استفاده از خدمات آی ای تی و آی سی تی برای مشتریان موضوعی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: برخی کارهای خلاقانه و کم هزینه رضایت مشتریان را بالا می برد و ارتقای سطح رضایت متقاضیان برق نیازمند هزینه زیاد نیست و تغییر رویه ها استفاده از فناوریهای نوین در خدمات و قطعات می تواند سطح رضایت مشتریان را بالا ببرد.

وی ،کوتاه کردن زمان واگذاری انشعاب برق به مشتریان را از موضوعهایی برشمرد که می تواند شاخصهای ایران را ارتقا دهد و رتبه ایران را در سطح بین المللی افزایش دهد.

وی افزود: اکنون رتبه ایران دربخش صنعت برق در سطح بین المللی 30 پله افزایش یافته است.

بیست ویکمین همایش ملی مدیران شبکه های توزیع برق کشور که روز سه شنبه (هفتم اردیبهشت ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آغاز شد پس از بررسی آخرین دستاوردها و مشکلات و چالشهای این بخش عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی بزرگ از دستاوردهای صنعت برق کشور حاصل کار وتلاش متخصصان بخشهای دولتی و خصوصی در 79 غرفه برپا شد.
کد خبر 259049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =