برخورداری همه شهرهای استان زنجان از گاز طبیعی

با اجرای عملیات گازرسانی؛ صددرصد خانوار های شهری استان زنجان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب که همه خانوارهای شهرهای استان زنجان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند گفت: حجم گاز مصرفی در بخشهای خانگی، صنایع و نیروگاههای استان زنجان، پارسال بیش از دو هزار میلیون مترمکعب بود.

 سید سعید عسکریان در ادامه افزود: از این میزان 915 میلیون متر مکعب؛ مربوط به بخش خانگی و تجاری ، 441 میلیون متر مکعب مربوط به نیروگاهها و 529 میلیون مترمکعب؛ مختص صنایع بود.

به گفته وی تاکنون 61 درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت سوخت پاک برخوردارند.

عسکریان با اشاره به این که تاکنون 20 هزار و 867 مشترک تحت پوشش شرکت گاز استان زنجان در بخش شهری و روستایی هستند گفت: امسال با توسعه زیرساختها و افزایش ظرفیتها خدمات گازرسانی به مشترکان افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که تاکنون 12 هزار و 416  علمک در استان نصب شده، اظهار کرد: حدود 428 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان اجرا شده است.

عسکریان در ادامه بهره برداری از خط انتقال گاز 12 اینچ گرماب - زرین رود (به طول 32 کیلومتر) و فراهم شدن بستر گازرسانی به شهر زرین رود، بهره برداری از پروژه های گازرسانی به 50 روستا، همچنین استمرار عملیات گازرسانی به 208 روستای دیگر در سطح استان را بخشی از مهمترین برنامه های امسال دانست.

وی به علاوه بهره برداری از 100 پروژه گازرسانی به صنایع در سطح استان در راستای جایگزینی گاز طبیعی با دیگر سوختهای میان تقطیر ، استمرار طرح مربوط به تامین ایستگاههای تقلیل فشار گاز طبیعی از طریق تامین قطعات و مونتاژ آنها، همچنین استمرار طرح اجرای سامانه مانیتورینگ ایستگاههای تقلیل فشار گاز طبیعی را از دیگر برنامه های امسال شرکت گاز استان زنجان برشمرد.

کد خبر 259140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =