۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
  • کد خبر: 259148
بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت روی خط اقتصاد مقاومتی

رئیس کمیته نفت و گاز مجلس گفت: بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در این صنعت تقویت می‌کند زیرا با افزایش تولید نفت و گاز باید به سمت فراورش آنها و تولید فرآورده حرکت کرد.

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در تهران اظهار کرد: این رویداد به آن دلیل که محل گردهمایی صنعتگران نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش است دارای اهمیت است زیرا این صنایع همیشه و در همه کشورها از ارزش اقتصادی زیادی برخوردارند.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس افزود: چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت نفت ایران روشن است زیرا افزون بر منابع غنی نفت و گاز، ایران از جایگاه مهم منطقه‌ای و جهانی برخوردار است، همچنین امنیت ایران پایدار است که در سرمایه‌گذاری، موضوع مهم تلقی می‌شود.

وی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و ضرورت تحقق آنها در کشور افزود: امید می‌رود این نمایشگاه بر تقویت رویکردهای مربوط به این سیاستها بیفزاید زیرا بخش مهمی از این سیاستهای معطوف به حوزه نفت و گاز است.

فریدونی گفت: سال گذشته شاهد افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی بودیم. ازاین‌رو، کشور با افزایش حجم گاز تولیدی نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است و  تقویت و نگاه ویژه به صنایع پالایشی در نمایشگاه نیز از نکات مهم خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به‌عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی درزمینهٔ صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید متصدیان و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیتها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.

بیست و یکمین دوره این نمایشگاه بین‌المللی از 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه 1395 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.


کد خبر 259148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =