توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، فرصت پیش روی لرستان

معاون اول رئیس جمهوری یکی از راهکارهای تبدیل استان لرستان به قطب صنعتی کشور را توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با تکیه بر خوراک تولید شده در پتروشیمی لرستان عنوان کرد و گفت: این استان هم اکنون از هر نظر ظرفیت بدل شدن را به یکی از قطبهای صنعتی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه، 14 اردیبهشت) در آیین رسمی گشایش واحد پتروشیمی لرستان، بیژن زنگنه، وزیر نفت را طراح و پیگیری کننده اصلی خط لوله هزار و 700 کیلومتری اتیلن غرب دانست و گفت: با راه اندازی واحدهای پتروشیمی در مسیر این خط لوله صنعت پتروشیمی از کنار سواحل جنوبی کشور به بخشهای غربی و شمال غرب توسعه داده شد.

وی افزود: واحدهای بزرگ صنعتی در کشور به طور معمول به مواد اولیه داخل استانها متکی است، اما با ابتکار ایجاد خط لوله اتیلن غرب و انتقال خوراک از جنوب، ما شاهد راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی با اشتغال زایی بالا بدون نیاز به مواد اولیه استانهای غربی کشور هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: استان لرستان با تکیه بر نیرویهای جوان و تحصلکرده خود می تواند به یکی از قطبهای صنعتی تبدیل شود، امیدواریم پتروشیمی لرستان بتواند نقش خوبی در پرورش نیروهای متخصص برای توسعه صنعت پتروشیمی در این استان در آینده ایفا کند.

جهانگیری یکی از راهکارهای تبدیل استان لرستان به استان صنعتی و ایجاد اشتغال را توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با تکیه بر خوراک تولید شده در پتروشیمی لرستان عنوان کرد و گفت: این استان هم اکنون از هر نظر ظرفیت بدل شدن به یکی از قطبهای صنعتی کشور را دارد.

وی با با بیان این که بخش پتروشیمی از جمله بخش‌هایی است که امکان سرمایه گذاری داخلی و خارجی در آن فراهم است، گفت: در مقطع کنونی که در دوران پس از تحریمها قرار گرفته‌ایم، مهمترین دستور کار ما برای ایجاد طرحهای بزرگ با استفاده از منابع دولتی و خارجی است، تا با ایجاد و راه اندازی آنها از محل فروش محصولاتشان منابع خارجی بازپرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که صنعت پتروشیمی از جمله مواردی است که می‌تواند منابع خارجی و بخش خصوصی داخلی را به خوبی جذب کند، اظهار داشت: دولت همواره از بخش خصوصی واقعی حمایت و پشتیبانی می‌کند، زیرا این بخش به دنبال رانت و سو استفاده نیست و تنها به دنبال آن است که بر اساس توانمندیهای خود فعالیت کند با همه قدرت حمایت می‌کند.

جهانگیری با بیان این که حساب افراد سو استفاده چی از بخش خصوصی واقعی جداست و آنها بخش خصوصی به شمار نمی روند، اظهار کرد:‌ باید سو استفاده کننده‌ها را کنار بگذاریم و تنها به بخش خصوصی واقعی توجه کنیم.

کد خبر 259427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =