۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 259575
کارشکنی دولت شرق لیبی در صدور نفت توسط طرابلس

مقام های دولت لیبی مستقر در طرابلس روز سه شنبه (14 اردیبهشت) گفتند که شرکت نفت شرق لیبی، از بارگیری یک کشتی نفتکش برای شرکت ملی نفت وابسته به دولت طرابلس، جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، به نقل از یک مقام بندر مرسی الحریقه، شرکت نفت مستقر در شرق لیبی، به کارکنان این بندر شرقی این کشور دستور داده است که کشتی سیچنس را که از 2 روز پیش در انتظار است، بارگیری نکند.

این مقام افزود: در صورت بارگیری نشدن این کشتی یا تعطیل شدن بندر، ممکن است تولید نفت لیبی تا 120 هزار بشکه در روز، کاهش یابد.

دولت مستقر در شرق در پی تلاش ناکام برای صدور یک محموله 650 هزار بشکه ای نفتی در هفته گذشته برخلاف نظر مقام های طرابلس، با بارگیری این نفتکش مخالفت کرد.

به گفته یک مقام شرکت ملی نفت مستقر در طرابلس، ابتدا قرار بود کشتی سیچنس در 26-28 آوریل (7-9 اردیبهشت) در چارچوب برنامه بارگیری شرکت ملی نفت طرابلس، بارگیری کند.

تولید نفت لیبی از هنگام برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور در 5 سال پیش تاکنون به علت هرج و مرج سیاسی، ناآرامی های کارگری و ناامنی به شدت کاهش یافته و اکنون به 1 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیده که کمتر از یک چهارم بالاترین میزان تولید در سال 2011 است.

کد خبر 259575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =