علاقمندی خارجیها برای حضور در میدانهای نفت مناطق مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از علاقمندی شرکتهای خارجی برای حضور در میدانهای این شرکت خبر داد و گفت: از حضور خارجیها در حوزه نفت مناطق مرکزی استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  در یک نشست خبری گفت: پارسال با وجود همه مشکلات بالاتر از برنامه تکلیفی در حوزه نفت و گاز عمل کردیم، به گونه ای که تولید گاز بالای 101 درصد بود و تولید نفت نیز از مرز 102 درصد گذشت.

کریمی، در مورد میزان افزایش تولید شرکت نفت مناطق مرکزی در دوره پساتحریم اظهار کرد: قرار بود بعد از تحریم به تولید 193 هزار بشکه در بهمن ماه دست یابیم که هم اکنون تولید 183 هزار بشکه ای قابل دسترسی است.

وی، هزینه متوسط تولید در شرکت نفت مناطق مرکزی را بسیار پایین تر از دیگر بخشها دانست و افزود: سیاست این شرکتهمسو با اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه فعالیت روی میدانهای مشترک است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان این که پیش از برجام، اولویت روی حداکثر تولید از میدانهای مشترک بود و دیگر میدانها در کاهش تکلیفی قرار داشتند، اظهار کرد: هم اکنون هیچ یک از میدانها کاهش تکلیفی ندارند و ما هر هفته برای افزایش تولید جلسه داریم.

کریمی این امر را ناشی از دستاوردهای وزارت نفت خواند که زمینه صادرات را فراهم ساخته است.

وی، تولید شرکت نفت مناطق مرکزی را براساس تولید صیانتی دانست و با بیان این که تولید صیانتی نیازمند بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا است، گفت: در دوره تحریم مهندسان مشاور بالادستی به نرم افزارهای مورد نیاز دسترسی نداشتند، اما در دوره پساتحریم بسیاری از شرکتها اعلام آمادگی کرده اند که امیدوارم با همکاری مشترک ایران و خارجیها بتوانیم از دستاوردهای روز در راستای تولید صیانتی و حداکثر نمودن تولید در میدانها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، در این نشست همچنین در مورد سامانه تامین کالا که برای نخستین بار به صورت پایلوت در این شرکت اجرائی شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

وی یادآور شد: با توجه به عقب افتادن بسیاری از عملیات تعمیرات در سال 94 این کار را برنامه محور کردیم به گونه ای که پس از فصل تعمیرات با تعمیرات خاصی مواجه نشویم.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز با حضور رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران با حضور بیش از هزار و ٩٠٠ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٧٠ هزار متر مربع و با شعار «جذب سرمایه و انتقال فناوری» آغاز به کار کرد.

کد خبر 259761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =