۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
  • کد خبر: 259766
بیش از 900 هزار نفت کد ثبت شد

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل معاونت امور مهندسی وزارت نفت در نشست تخصصی مزایای استقرار سامانه خرید الکترونیکی کالا از ثبت بیش از 900 هزار نفت کد در 100 گروه کالایی وزارت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، همزمان با نخستین روز از بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی، فریبرز گردانی نژاد مدیر کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل معاونت امور مهندسی وزارت نفت در پنل تخصصی استقرار سامانه خرید الکترونیکی کالا که با حضور جمعی از تولیدکنندگان قطعات و کالاهای اساسی و مورد نیاز وزارت نفت برگزار شد، گفت: برای توسعه و پیشرفت کشور در همه حوزه ها تولید علم، طراحی، تحقیق و توسعه لازم و ضروری است.

گردانی نژاد در زمینه استقرار سامانه خرید الکترونیکی کالا در وزارت نفت گفت: این سامانه در 2 فاز طرح مطالعاتی و عملیاتی از سال 84 آغاز شد و در سال 89 پس از طرح مطالعاتی، وارد مرحله طراحی و ساخت سامانه شد که در نهایت منجر به یکپارچه سازی و تلفیق طبقه بندی کالای نفت و فرآیند سازی کاتولوگ و اقلام کالا با عنوان نفت کد شد.

وی با اشاره به این که منبع یابی، پردازش تقاضا، خرید و تحویل کالا 4 مرحله اصلی برای تامین و خرید کالا در سامانه  طراحی، تهیه و تدوین شده است گفت: این سامانه به دلیل پشتیبانی مناسب و مطلوب موجب شفاف سازی در خرید و عدم دوباره کاری در تامین کالا شده است.

وی استقرار این سامانه را نمونه بارز اجرای اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت دانست و گفت: این سامانه با شفاف سازی و گردش جریان اطلاعات از طرف هزینه و خروج ارز جلوگیری می کند و زنجیره تامین کالا را در وزارت نفت تحقق می کند.

مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل معاونت امور مهندسی وزارت نفت اجرا و استقرار این سامانه با مشارکت و همکاری دانشگاه شهید بهشتی و موسسه مطالعات بین المللی انرژی دانست و اشاره کرد: این سامانه توسط سازمان ایرام کد در گروه کالایی حفاری، تولید، ماشین آلات برق، کمپرسورها، پمپها، مواد شیمیایی، اتصالات و ... پیاده سازی شد.

کد خبر 259766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =