واحد تصفیه گازوییل پالایشگاه بندرعباس امسال به بهره برداری می رسد

واحد تصفیه نفت گاز پالایشگاه بندرعباس در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد و تا نیمه دوم امسال راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود سعادت، با اعلام این خبر در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: طبق برنامه زمانبندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی، پیشرفت فیزیکی طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس را 96.7 درصد اعلام کرد وگفت: شمارش معکوس برای بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس آغاز شد.

سعادت افزود: تکمیل و راه‌اندازی نهایی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس به 200 میلیارد تومان منابع ریالی و 30 میلیون یورو منابع ارزی نیاز دارد.

وی، در ادامه از راه اندازی مجموعه واحد بنزین‌سازی (CCR) و واحدهای جانبی طرح تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد.

مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران تاکید کرد: راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی مهمترین اولویت طرح بوده و همه تلاش مجموعه و ارکان اجرایی طرح برای بهره‌برداری از این واحد در مهلت مقرر برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 96.7 درصدی طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس تاکید کرد: تقریباً همه تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با طرح، تأمین و به سایت منتقل شده است.

سعادت، حمایت کامل و استفاده حداکثری از توان ملی را سرلوحه عملکرد مسئولان طرح عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 56 درصد از منابع مالی طرح از طریق پیمانکاران، سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی انجام شده است.

وی، ارتقای کیفیت فرآورده‌ها و نیز افزایش بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل طرح، با افزایش کمیت و کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس، بنزین یورو 4 به بازار عرضه خواهد شد.

مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس اعلام کرد: علاوه بر تولید حدود 3.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 که بالطبع از میزان بنزین وارداتی به کشور کاسته خواهد شد، کیفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بهبود یافته و کیفیت هشت میلیون لیتر نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه نیز به استاندارد یورو 5 ارتقا می یابد.

کد خبر 259915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =