۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر: 260021
عزم هند برای تبدیل شدن به یک اقتصاد گاز-محور

وزیر نفت هند اعلام کرد که این کشور در جهت تبدیل شدن به یک اقتصاد مبتنی بر گاز، گام بر می دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، اعلام کرد که این کشور با افزایش تولید داخلی و همچنین با واردات ال ان جی ارزان، تلاش می کند که به یک اقتصاد مبتنی بر گاز تبدیل شود.

پرادهان گفت: به تدریج، ما به سوی تبدیل شدن یک اقتصاد پایدار و مبتنی بر گاز طبیعی گام بر می داریم.

همکنون گاز تنها هشت درصد از سبد انرژی هند را به خود اختصاص داده است، در حالی که نفت بیش از یک چهارم از انرژی مورد نیاز این کشور را تأمین می کند.

طبق برآوردهای دولت هند، کمبود گاز این کشور از سطح کنونی 78 میلیون متر مکعب در روز به 117 میلیون متر مکعب در روز در سال مالی 2021-2022 افزایش می یابد.

هند به تازگی در مذاکره با قطر، توانست شرایط قرارداد بلند مدت ال ان جی از قطر را بهبود بخشد و برای بهبود شرایط واردات ال ان جی از استرالیا، با شرکت اکسون موبیل مذاکره می کند.

پرادهان همچنین اعلام کرد که سفر روزهای آینده نارندرا مودی، نخست وزیر هند، به ایران، بی گمان دستاوردهایی مهم در بر خواهد داشت.

به گفته پرادهان، ایران برای توسعه میدان گازی فرزاد بی، برای شرکتهای هندی اولویت قائل شده و ممکن است در قالب طرح توسعه این میدان، تأسیسات صادرات ال ان جی نیز ساخته شود.

هند همچنین در سواحل جنوبی و شرقی خود، در حال احداث پایانه های واردات ال ان جی است و قصد دارد زیرساخت های گازی برای تأمین نیاز صنایع خود را گسترش دهد.

کد خبر 260021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =