بورس کالا، رقابت و شفافیت را به بازار پتروشیمی آورده است

پتروشیمیها و بورس کالا باید در یک ارتباط متقابل و دوطرفه، نیازهای خود و فعالان بازار را براساس منافع ملی برطرف کنند که این اتفاق به سود کشور خواهد بود.

 به گزارش شانا، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره عملکرد بورس کالا در صنعت پتروشیمی گفت: معاملات شفاف و رقابتی بورس کالا سبب شده است فضای معاملات محصولات پتروشیمی نسبت به گذشته تغییرات مثبتی داشته باشد و امروز می توان به آمارهای بورس استناد کرد.

وی افزود: پتروشیمی ها و بورس کالا باید در یک ارتباط متقابل و دوطرفه، نیازهای خود و فعالان بازار را بر اساس منافع ملی برطرف کنند که این اتفاق به سود کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: همه کشورهای دنیا به سمت تقویت بورس های کالایی و بازارهای مالی حرکت کرده اند و مگر می شود که ما در ایران در این مسیر قرار نگیریم؛ از این روز تقویت معاملات بورس کالا باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، شعبانپور در ادامه به امکان تامین مالی واحدهای تولیدی و طرحهای توسعه ای از بورس کالا و تامین سرمایه ها اشاره کرد و گفت: بورسها و تامین سرمایه ها می توانند در تامین مالی پروژه های نفتی و پتروشیمی و همچنین تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اقدامهای موثری انجام دهند که توسعه این گونه اقدامها می تواند رشد تولید و صنعت کشور کمک کند.

کد خبر 260226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =