آلمان در تلاش است مشکلات بانکی ایران حل شود

نماینده یک شرکت آلمانی با توجه به ترس برخی بانک ها از شروع تعامل با بانک های ایرانی گفت: برلین در تلاش است تا مشکلات بانکی ایران هر چه زودتر حل شود.

تیلو ادیگر (Thilo Ediger) نماینده شرکت فینمان تورپیدو (Fienemann Torpedo GMBHیک شرکت سازنده تجهیزات صنعت نفت و گاز در حاشیه یست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به خبرنگار شانا گفت: شرکت های بیشتری از اروپا در نمایشگاه امسال نسبت به سال های از گذشته حضور پیدا کرده اند و سال های گذشته، نمایشگاه تحت سلطه شرکت های چینی بود.

وی ادامه داد: خیلی از شرکت های معروف اروپایی در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرده اند تا علاقه مندی خود را برای گسترش مناسبات با ایران به نمایش بگذارند.

این فعال اقتصادی آلمانی افزود: ما برای چند دهه حتی در دوران تحریم ها در ایران حضور داشته ایم البته مشکلاتی هم مثل انتقال پول داشتیم و کار برای ما آسان نبود.

وی گفت: ما هنوز هم مشکلاتی در حوزه های بانکی داریم اما مطمئنیم این مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد.

ادیگر درباره رایزنی ها برای تسهیل روابط بانکی با ایران نیز گفت: من عضو بسیاری از هیات های تجاری اعزامی آلمان به کشورهای دنیا مثل روسیه بودم و معمولا بحث برداشته شدن تحریم های بانکی ایران یکی از موضوعات مورد بحث بود.

وی ادامه داد: اقتصاد آلمان هم تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بانکی ایران انجام خواهد داد.

این کارشناس مسائل اقتصادی به روابط تاریخی تهران و برلین اشاره کرد و گفت: روابط ایران و آلمان تاریخی است و دو طرف در طول دهه های متمادی از توانایی های اقتصادی یکدیگر بهره مند شده اند.

وی از حضور در ایران و فرهنگ بالای ایرانی ها ابراز خرسندی کرد و شرایط سیاسی آینده آمریکا با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را بر روابط تهران-برلین موثر دانست.

نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از روز پنجشنبه (١٦ اردیبهشت ماه) شروع به فعالیت کرده است، روز یکشنبه (١٩ اردیبهشت ماه) به کار خود پایان می دهد.  
کد خبر 260236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =