حضور مدیریت اکتشاف در نمایشگاه ژئوماتیک سازمان نقشه برداری

بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک با حضور 30 شرکت به منظور ارائه تازه ترین دستاوردها و فناوریها در حوزه نقشه برداری، و تبادل اطلاعات در این زمینه آغاز به کار کرده است.

به گزارش شانا، سازمان نقشه‌برداری‌ کشور به عنوان سازمان ملی، متولی تهیه و تولید نقشه و اطلاعات مکانی و مرجع اصلی سیاست‌گذاری، فرهنگ سازی و برنامه‌ریزیهای کلان در این حوزه است که در راستای اهداف و وظایف خود به اشاعه فرهنگ پژوهش در زمینه علوم مهندسی نقشه‌برداری مبادرت می کند که بر این اساس برگزاری همایشهای سالانه ژئوماتیک یکی از فعالیت‌های مهم آن به شمار می رود.

بر این اساس بیست و سومین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک با حضور 30 شرکت به منظور ارائه ارائه آخرین دستاوردها و فناوریها در حوزه نقشه برداری، و تبادل اطلاعات در این زمینه آغاز به کار کرده است.

این همایشها از سال 1373 با عنوان همایش سیستمهای اطلاعات‌ جغرافیایی و در سال 1378 با عنوان همایش نقشه‌برداری و از سال 1379 با عنوان همایش ژئوماتیک، فرصتی برای گردهمایی، تبادل‌نظر و ارائه نتایج تحقیقات و پژوهشهای متخصصان رشته مهندسی نقشه‌برداری به‌وجود آورده‌است.

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز همچون سالهای گذشته در این نمایشگاه حضور فعال داشته و میزبان متخصصین این حوزه و دیگر فعالان در زمینه مهندسی نقشه برداری است.

از دستاوردهای مهم این نمایشگاه می توان به آشنایی کارشناسان اداره نقشه برداری مدیریت اکتشاف با آخرین دستاوردهای پژوهشی حوزه مهندسی نقشه برداری، شرکت در جلسه های سخنرانی و سالن مقاله های پوستری، ارتباط با فعالان در زمینه مهندسی نقشه برداری شاغل در شرکتهای تابعه وزارت نفت، اطلاع از آخرین تکنولوژی روز و بکارگیری تکنیکهای نوین در عرصه مهندسی نقشه برداری اعم از تجهیزات سخت افزاری و همچنین نرم افزارهای تخصصی، اجرا و پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی نواحی لرزه نگاری مدیریت اکتشاف و ارتباط با اعضای هیأت علمی دانشگاهها در زمینه مهندسی نقشه برداری اشاره کرد.

 

کد خبر 260347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =