لزوم گسترش همکاریهای ایران و بنگلادش در حوزه نیروگاهی

رئیس فدراسیون اتاقهای بازرگانی بنگلادش بر لزوم گسترش همکاریهای ایران و بنگلادش در حوزه نیروگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در دیدار با عبدالمطلب احمد، رئیس فدراسیون اتاق بازرگانی بنگلادش، نسبت به توسعه همکاریهای اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

در ابتدای این نشست، مسعود خوانساری، با اشاره به حجم مراودات دو کشور گفت: حجم مناسبات تجاری ایران و بنگلادش در سطح 100 میلیون دلار قرار دارد و باید تلاش کنیم حجم تجارت دو کشور به بیش از مقدار موجود افزایش یابد، همچنین موانع موجود بر سر مراودات بانکی به رغم لغو تحریمها هنوز به طور کامل رفع نشده است.

عبدالمطلب احمد، رئیس فدراسیون اتاقهای بازرگانی بنگلادش نیز سخنانش را با معرفی اجمالی از کشور متبوعش آغاز کرد و گفت: جمعیت بنگلادش به 170 میلیون نفر می‌رسد و با وجود این میزان جمعیت، رشد اقتصادی کشور ما طی 15 سال اخیر حدود 6 درصد بوده و اکنون به 7 درصد رسیده است.

وی افزود: امروز بازرگانان بنگلادش در زمینه هایی چون احداث اتوبان، احداث مناطق تجاری و نیروگاهی فعال هستند و بیش از 70 درصد آنان روی این نوع پروژه‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند.

رئیس فدراسیون اتاقهای بازرگانی بنگلادش ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری در بانکهای بنگلادش، پول کافی وجود دارد و ما در پی آن هستیم که استفاده صحیحی از این منابع صورت گیرد، امیدواریم با رفع مشکلات بانکی و گشایش ال سی مستقیم، مراودات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

کد خبر 260402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =