۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر: 260468
راهنمای سیستم پروانه کار شرکت ملی نفت ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران راهنمای سیستم پروانه کار (PTW) را برای اجرا به شرکتهای تابعه و بهره بردار ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، اداره ایمنی و آتش نشانی مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران، فروردین ماه امسال راهنمای سیستم پروانه کار را پس از بازنگری تهیه کرد و از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای اجرا به شرکتهای تابعه و بهره بردار ابلاغ شد.

برپایه این گزارش؛ PTW بخش مهم نظام مدیریت HSE است که این اطمینان را می دهد افراد آموزش دیده و مجاز با به کارگیری اقدامات احتیاطی مناسب از ریسک های قابل پیش بینی جلوگیری کنند تا از آسیب به افراد، تاسیسات و محیط زیست جلوگیری شود.

از این رو اهدافی که در این سیستم تعریف و پیگیری می شوند شامل تعریف حداقل الزامهای HSE که در همه سیستمهای پروانه کار لحاظ شود، اطمینان از انجام کارهای مخاطره آمیز غیر روتین به روش ایمن و اطمینان از آگاهی داشتن افراد از مخاطرات شغل خود و آشنایی کامل با اقدامهای پیشگیرانه برای انجام کار ایمن است.

این در حالی است که پروانه کار بخش ضروری و جدایی ناپذیر نظام کار در پروژه های صنعت نفت است که چگونگی انجام کار به صورت ایمن را تأیید می کند و اجازه انجام کار خطرناک را به سادگی نمی دهد و در حقیقت سندی است که بر اساس آن همه مخاطره های و ریسکهای محیط کار حذف و یا کنترل می شوند.

شایان یادآوری است که تجزیه و تحلیل حوادث، نشان می دهد عوامل انسانی از قبیل نقص در به کارگیری روشهای اجرایی و دستورعملهای مرتبط از عوامل ریشه ای بروز حوادث است. نواقص رخ داده به دلیل ضعف در آموزش، نبود دستورعملهای کاری مناسب و یا درک نادرست از هدف و کاربرد عملی سیستم پروانه کار است.


کد خبر 260468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =