مزیتهای استان بوشهر تنها نفت و گاز نیست

منتخب دشتستان برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همدلی میان نمایندگان و مسئولان تنها راه برون رفت از مشکلات و تنگناهای استان بوشهر است.

محمد باقر سعادت افزود: استان بوشهر دارای ظرفیتهای متعددی است که با تعامل، همکاری و همفکری میان نمایندگان و مسئولان دستگاههای اجرایی می توان زمینه بهره برداری از این ظرفیتها را افزایش داد.

وی درباره تعامل مجلس و دولت یادآورشد: تعامل و همفکری دو قوه مقننه و مجریه زمینه پیشرفت و توسعه کشور را در بخشهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  به دنبال دارد.

سعادت گفت: تعامل به این معنا نیست که اگر دستگاه اجرایی اشکال و اشتباهی داشته باشد، مجلس به عنوان دستگاه نظارتی باید چشمپوشی کند یا کوتاه بیاید.

وی تاکید کردمجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار در صورت دیدن هرگونه کوتاهی از دستگاههای اجرایی باید تذکرهای لازم رابدهد.

منتخب دشتستان برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دو قوه مقننه و مجریه لازم و ملزوم یکدیگرند و برای هدایت کشور براساس سند چشم انداز20 ساله و منویات رهبر معظم انقلاب باید باهم تعامل و همکاری داشته باشند.

سعادت اظهارداشت: منتخبان در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر برای برطرف کردن مشکلات و مانعهای موجود در این استان و رسیدن به پیشرفت همه جانبه تعامل و همکاری لازم را با دولت دارند.

وی یادآور شد: امروز اشتغال جوانان به عنوان مهمترین مشکل در جامعه مطرح است و از جمله اولویتهای کاری خود را تلاش برای حل این مشکل در حوزه انتخابیه دشتستان می دانم.

سعادت با اشاره به این که دولت دست به گریبان مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمهای نابجا و ظالمانه علیه کشوراست، گفت: هرچند تاکنون لغو تحریمها به نتیجه قطعی نرسیده ولی با توافقهایی که انجام شده دولت از حالت رکود خارج و انتظار شکوفایی در زمینه مسائل اقتصادی را داریم.

وی اضافه کرد: تلاش می شود با همکاری، حمایت و تدبیر مجلس و دولت چرخ شرکتها و کارخانه های مختلف در کشور به حرکت درآید و منجر به رونق تولید و اشتغال وداشتن اقتصادی پویا شود.

سعادت گفت: تنها با همکاری و برنامه ریزی همه مسئولان می توان چرخ اقتصاد را در جامعه به حرکت درآورد و به آنچه که مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بخش اقدام و عمل است، رسید.

سعادت ادامه داد: در استان بوشهر علاوه بر نفت و گاز ظرفیتهای زیادی در بخش گردشگری، دریا، ساحل، آبزیان و نخیلات وجود دارد که با شناخت و تقویت این ظرفیتها می توان زمینه بهره وری از آنها را در استان فراهم کرد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان بوشهر گفت: برای تقویت بخش کشاورزی بویژه احیای نخیلات تغییر شیوه آبیاری و استفاده از سیستمهای نوین آبیاری، تکمیل سدهای موجود برای مهار آب و تقویت سفره های زیرزمینی ضروی است.

کد خبر 260476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =