پوشش 11 کیلومتر از خط لوله دوم سراسری تعویض می شود

پوشش خط لوله دوم سراسری انتقال گاز با هدف ایمن سازی و ارتقای سطح حفاظت لوله در برابر خوردگی، تعویض می شود.

معاون مهندسی و خدمات فنی منطقه 10 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: ترمیم و تعویض پوشش خط لوله دوم سراسری از جمله فعالیتهایی است که همواره در سطح شرکت انتقال گاز توجه خاصی به آن می شود.
 
امین حسنی افزود: بر این اساس مطابق بررسی و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تعمیر بخشی از این مسیر درسال گذشته، هم اکنون ادامه عملیات تعویض پوشش این خط با استفاده از مواد پلی یورتان دو جزئی در محدوده کیلومتر پنج تا 16 آغاز شده است.
 
وی، حفاری و کندن پوشش قدیم این خط لوله، سندبلاست، پوشش با مواد پلی یورتان دوجزئی و همچنین خاک ریزی دوباره را مجموعه فعالیتهای انجام شده برای تعویض پوشش این خط عنوان کرد.
 
معاون مهندسی و خدمات فنی منطقه 10 عملیات انتقال گاز در ادامه، ارتقای سطح حفاظت لوله در برابر خوردگی خارجی و مهمتر از آن افزایش طول عمر و ضریب ایمنی را از مهمترین اهداف این عملیات برشمرد.
 
وی یادآور شد: این عملیات از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و مطابق با برنامه زمان بندی تا 6 ماه آینده به پایان می رسد.
 
معاونت مهندسی وخدمات فنی منطقه 10 عملیات انتقال گاز با اشاره به موقعیت مهم خط لوله دوم سراسری به عنوان یکی از تامین کنندگان گاز در فصل زمستان افزد: تلاش می کنیم امسال نیز با بهره گیری از سرمایه های انسانی این عملیات را با رعایت همه نکات ایمنی انجام دهیم.
 
به گفته حسنی، اجرای پروژه هایی از این دست با نیروی انسانی محدود در بخش نظارت پروژه ها و در شرائط بد آب و هوایی و موقعیتهای جغرافیایی، صرفا با تعهد و تلاش مضاعف میسر خواهد بود. 
کد خبر 260495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =