عملیات پیش لنگر اندازی سکوی امیرکبیر در موقعیت جدید اجرا شد

عملیات پیش لنگراندازی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در موقعیت جدید حفاری در دریای خزر با موفقیت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، با توجه به لزوم توسعه فعالیتهای اکتشافی در بخش عمیق دریای خزر منطبق با اهداف و ماموریتهای شرکت نفت خزر، پس از انجام عملیات پیش لنگراندازی در موقعیت جدید، اقدامها و برنامه ریزیهای لازم به منظور جابجایی و انتقال سکوی نیمه شناور امیرکبیر به موقعیت جدید حفاری در دریای خزر آغاز می شود.

عملیات پیش لنگراندازی سکوی امیرکبیر با تلاش متخصصان داخلی و توسط شناورهای چند منظوره کاسپین انجام شد که در مرحله نخست، با جابجایی چهار لنگر به موقعیت جدید، عملیات پیش لنگر اندازی اجرایی شد و چهار لنگر دیگر نیز در هنگام جابجایی سکو به موقعیت جدید منتقل خواهد شد.

برپایه این گزارش، عملیات پیش‌لنگراندازی امکان قرار دادن سکو را در محل حفاری فراهم می‌ کند و در نهایت با عملیات لنگراندازی نهایی، سکو در محل مورد نظر مهار می شود.

سکوی 15 هزار تنی امیرکبیر تنها سکوی نیمه‌شناور ایران است که به‌منظور انجام عملیات حفاری اکتشافی و توسعه‌ای در دریای خزر فعالیت می کند و مهار این دستگاه در محل حفاری به‌دلیل شناور بودن اهمیت ویژه‌ای دارد.

براساس اعلام شرکت نفت خزر، پیش از این مقاله ای تحت عنوان "مهار سکوی نیمه شناور امیرکبیر در آبهای عمیق دریای خزر؛ چالشها، طراحی و اجرا" به منظور آشنایی با نحوه‌ طراحی و ارائه‌ برنامه‌ مهار سکو و بیان تفاوتهای عملیات حفاری در آبهای‌ عمیق با حفاری در آبهای کم‌عمق توسط کارشناسان این شرکت تنظیم و منتشر شده است.



کد خبر 260543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =