۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر: 260550
پروتکل مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر تصویب شد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب پروتکل مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر خبر داد.

به گزارش شانا، پروین قرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان این که اجرای پروتکل مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر در قالب کنوانسیون حفاظت از محیط زیست پیش از این، در کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان و ترکمنستان به تصویب رسیده بود، گفت: اجرایی شدن این پروتکل تنها در قزاقستان به تصویب نرسیده بود که همین امر باعث شد که این پروتکل به طور نهایی مصوب نشود.

وی افزود: به تازگی مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر در دولت قزاقستان نیز مصوب شد که این امر تصویب پروتکل مقابله با آلودگی نفتی در این دریاچه را به همراه داشت.

فرشچی تصریح کرد: طبق قانون، باید 90 روز از تصویب هر پروتکلی بگذرد تا آن پروتکل لازم الاجرا شود، از این رو پروتکل مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر، مردادماه امسال توسط پنج کشور عضو (ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقزستان) در قالب برنامه منطقه‌ای اجرایی خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: هم اکنون تمام کشورهای حاشیه دریای خزر به جز ایران مشغول فعالیتهای نفتی در دریای خزر هستند.  

وی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن پروتکل مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر توسط کنوانسیون تهران و همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر، بتوانیم شاهد کاهش شدید این نوع آلودگیها در این دریاچه و به دنبال آن احیای هرچه بیشتر محیط زیست این منطقه باشیم. 

کد خبر 260550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =