چالش اساسی کشور در حوزه‌های اقتصادی است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: چالش اساسی کشور ما اقتصاد است که اگر تصمیمهای درستی گرفته شود در کاهش آسیبهای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی موثر است.

به گزارش شانا، شهیندخت مولاوردی در جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان گفت: شاهد بیست و هفتمین سفر دولت هستیم و این مهم در استان کرمان صورت گرفت و این سفرها با شرایط جدید و رویکردی متفاوت از سفرهای پیشین برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش شده سفرهای کنونی پیش از برگزاری با کارشناسی و شناسایی مطالبات و نیازهای متناسب با آن مصوبه هایی داشته باشد و طبق عهد دولتمردان از دادن وعده‌های غیرعملی و غیرکارشناسی پرهیز شود.

مولاوردی تأکید کرد: در ابتدای دولت شاهد وضع فوق‌العاده تورم رکودی بودیم که وضع بسیار سختی برای اقتصاد است در حالی که قیمت نفت از 150 دلار به زیر 30 دلار رسید و این موضوع مشکلاتی را در بر داشت، از این رو شاهد هستیم فقط در بحث هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 حدود 41 هزار میلیارد یارانه پرداخت شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: بحث سیاست خارجی به عنوان یک اقدام شاخص دولت است و در این راستا وقت بسیار گذاشته شد که البته با عنایت و زعامت مقام معظم رهبری، پشتکار دولت، دعای مردم و تلاش تیم مذاکره کننده بحث برجام انجام شد و امروز به عرصه اجرای آن نزدیک می‌شویم.

وی تصریح کرد: حدود سه تا چهار ماه است که تحریمها لغو شده و نباید انتظار داشته باشیم به پیش از تحریمها برگردیم زیرا تحریمها فلج کننده و ظالمانه بوده، اما دولت در مهار نسبی اوضاع قدم برداشته و الان هم در بحث تحقق رونق اقتصادی گام بر می‌دارد.

مولاوردی ادامه داد: چالش اساسی کشور ما اقتصاد است که اگر تصمیمهای درست و به‌جایی گرفته شود در کاهش آسیبهای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی موثر است، البته این کار به تنهایی توسط دولت امکانپذیر نیست و همه قوای کشور، بخش خصوصی و تعاونیها باید فعال شوند.

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: اقتصاد باید از درون بجوشد و برون‌زا باشد، البته نباید پشت درهای بسته در مورد اقتصاد تصمیم‌گیری شود از طرفی نباید دروازه‌های کشور را باز بگذاریم که وارد کننده و مصرف کننده باشیم، باید از دانش و فناوری کشورهای دیگر بهره‌مند شویم و با صادرات غیرنفتی در راستای ایجاد فرصتهای شغلی مناسب گام برداریم.

وی گفت: دولت به‌دنبال کنار زدن قوانین مخل با اقتصاد مقاومتی است که در فضای جدید نوعی رقابت برای سرمایه‌گذاری به‌ وجود آمده و شاهدیم، هیئتهای سرمایه‌گذاری به ایران سفر دارند و فضا به سمت بهبود سرمایه‌گذاری است.

مولاوردی گفت: پنج برنامه توسعه پیش از انقلاب و پنج برنامه توسعه پس از انقلاب اجرا شده، اما برای نخستین‌بار اهداف کمی مد نظر قرار گرفته و بحث آب، محیط زیست، گردشگری و صندوقهای باز نشستگی مجموعه موضوعات خاصی است که برای برنامه ششم توسعه مدنظر است.

کد خبر 260574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =