۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 260590
تردد نفتکشهای ایرانی در بنادر جهان آزاد شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که مشکلات مربوط به بیمه نفتکشهای ایرانی به طور کامل رفع شده است، گفت: با توجه به اخذ گواهی نامه های معتبر رده بندی بین المللی و نیز رفع کامل تحریمهای بیمه ای، محدودیتی برای تردد نفتکشها در بنادر دنیا وجود ندارد .

به گزارش شانا، علی اکبر صفایی امروز (جمعه، 24 اردیبهشت ماه) درباره رفع تحریمهای بیمه ای نفتکشهای ایرانی، افزود: با توجه به حل و فصل قطعی مشکل بیمه ای، نفتکشهای ایرانی تحت پوشش بیمه های بین المللی قرار گرفته و می توانند در همه بنادر پهلوگیری کنند.

وی افزود: بر این اساس، دیگر برای نفتکشهایی که مالکیت ایرانی دارند و نیز نفتکشهایی که وارد بنادر ایران می شوند، هیچ مشکل بیمه ای وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که از این پس، نفتکشهای ایرانی می توانند به مقصد اروپا بارگیری کنند، ادامه داد: در حال طی روند اخذ بیمه و مذاکره با شرکتهای بیمه ای هستیم که با دستیابی به توافق درباره بهترین قیمت و شرائط، قراردادهای بیمه ای را امضا خواهیم کرد.

صفایی به اخذ مجوز از موسسه های رده بندی بین المللی اشاره کرد و گفت: موسسه های رده بندی که گواهینامه های بین المللی را برای کشتیها صادر می کنند نیز برای نفتکشهای ایرانی مجوزهای لازم را صادر کرده اند به گونه ای که تردد نفتکشها با گواهی نامه های معتبر بین المللی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به تاثیر تحریم بر فعالیت نفتکشهای ایرانی در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: باتوجه به این که تمام مقررات مربوط به حمل و نقل دریایی (شامل ایمنی، محیط زیست و امنیت دریانوردی و کار) بین المللی هستند، تاثیر تحریمها بر حمل و نقل دریایی بسیار شدید بود.

وی ادامه داد: پس از رفع تحریمها و اجرایی شدن برجام، تلاشها برای رفع مشکلات بیمه ای و حل و فصل مسایل مربوط به گواهینامه های بین المللی را آغاز کردیم که در نهایت موفق به رفع همه موانع شدیم.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که ایران دارای بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا است، اضافه کرد: ناوگان نفتکش ایران شامل 70 فروند انواع کشتی است که برای حمل نفت، فرآورده های نفتی و گاز به کار گرفته می شوند.

کد خبر 260590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =