بزرگترین معامله گران نفت جهان در آستانه قرارداد با ایران

شرکتهای گلنکور و ویتول به انعقاد قراردادهای بلند مدت خرید نفت از ایران، نزدیکتر شده اند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از تهران، محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، اعلام کرد که شرکت انگلیسی-سوئیسی گلنکور و شرکت هلندی ویتول، که بزرگترین معامله گران مستقل نفت در سطح جهان به شمار می آیند، به امضای قراردادهای بلند مدت برای خرید نفت از ایران نزدیکتر شده اند.

امضای قراردادهای یاد شده، نشان دهنده بازگشت دو شرکت از بزرگترین شریکان معاملاتی ایران در دوران پیش از تحریم به شمار می آید.

نمایندگان شرکتهای گلنکور و ویتول از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کردند.

به گفته قمصری، دو شرکت یاد شده در قراردادهایی جداگانه با شرکت ملی نفت ایران، به آغاز دوباره همکاری با ایران نزدیکتر شده اند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد که یکی از مسائل مورد بحث، این است که طرف ایرانی از ویتول و گلنکور می خواهد که نفت خام دریافتی از ایران را در مقاصد مورد نظر ایران به فروش برسانند.

در یک گفت و گوی جداگانه، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، اعلام کرد که ویتول و گلنکور پیش از این به طور عمده فرآورده های نفتی از ایران می خریده اند.

پس از پایان تحریمها، گلنکور نخستین شرکت غربی بود که خرید فرآورده های نفتی را از ایران آغاز کرد. با این همه، این شرکت هنوز نتوانسته است اعتبار مالی لازم برای خرید نفت خام از ایران را تأمین کند.

کد خبر 260626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =