نیاز ایران و ژاپن به تعریف طرحهای مشترک در صنعت آب و فاضلاب

برقراری خط اعتباری میان ایران و ژاپن، زمینه تعریف پروژه های مشترک در زمینه آب و فاضلاب را برای این دو کشور فراهم کرده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) امروز (شنبه، 25 اردیبهشت ماه) در دومین همایش همکاریهای مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن با بیان این که ژاپنیها تاکنون حضور موثری در صنعت آب و فاضلاب ایران نداشته اند، اظهار کرد: انتظار می رود با تعریف پروژه های مشترک که بوسیله بخش خصوصی ایران و ژاپن اجرا می شود، این حضور پررنگ تر شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب ایران به عنوان بخشی از دولت، وظیفه تسهیل در این ارتباطات را برعهده دارد و بخش خصوصی ایران نیز باید بتواند بدون واسطه، با بخش خصوصی ژاپن ارتباط گیرد.

مدیرعامل آبفا گفت: ایران به بازارهای هدف ژاپن نزدیک است؛ از این رو دو کشور می توانند تولید و بازار مشترک داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تعریف خط اعتباری مشترک میان ایران و ژاپن در ماههای گذشته اشاره و تصریح کرد: انتظار می رود سهم مناسبی از این خط اعتباری به پروژه های تعریف شده آب و فاضلاب اختصاص یابد.

جانباز گفت: مراکز مدیریت آب شهری وابسته به تهران و مستقر در تهران، قابلیت بسیاری خوبی برای تعریف فعالیتهای مرتبط با این مرکز دارند.

مدیرعامل آبفای ایران با تاکید برحمایت وزارت نیرو از بخش خصوص ایرانی در تعامل با شرکتهای خصوصی ژاپنی، ادامه داد: انتظار می رود شرکتهای ژاپنی هر چه زودتر در محورهای تعریف شده میان دو کشور حضور یابند.

بررسی نزدیک به 10 میلیارد دلار طرح مشترک قابل اجرا میان ایران و ژاپن

در ادامه این همایش، معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور نیز گفت: این همایش با هدف ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان ایرانی، بومی سازی تولید محصولات خارجی در کشور، انجام فعالیتهای مشترک منطقه ای، سرمایه گذاری در پروژه های پیمانکاری داخلی و انتقال فناوری بویژه در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب، سامانه های آب شیرین کن، مدیریت لجن و ... برگزار شده است.

حمیدرضا تشیعی افزود: تاکنون نزدیک به 10 میلیارد دلار پروژه مشترک قابل انجام میان شرکتهای ایرانی و ژاپنی بررسی شده است

وی، کیفیت،طول عمر و قابلیت ریسک پایین را از جمله مشخصه های کالاها و تجهیزات ژاپنی برشمرد و گفت: ایران علاقمند به همکاری بخش خصوصی دو کشور در صنعت آب و فاضلاب ایران است

به گزارش شانا، دومین همایش همکاریهای مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن از صبح امروز (شنبه، 25 اردیبهشت ماه) با حضور سفیر ژاپن در تهران و قائم مقام وزیر نیروی ایران در هتل اسپیناس تهران آغاز شده است و تا فردا نیز ادامه دارد.

کد خبر 260636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =