۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
  • کد خبر: 260687
مردم باید آثار برجام را احساس کنند

در شرایط جدید همه تلا‌شهای سفیران در شرایط جدید باید بر پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود و مردم در عمل، آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

به گزارش شانا به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در آیین گشایش سمینار محدود روسای نمایندگیهای ایران در خارج از کشور با عنوان «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصتها و ظرفیتها» اظهار کرد: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا فرصتها و ظرفیتهای جدید برای بهره‌برداری از برجام زا در سایه اقتصاد مقاومتی مورد تبادل نظر قرار دهیم.

وی همچنین با تشریح رویکرد مخالفان توافق برجام و آمریکا، ادامه داد: برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی را در آمریکا دارند سعی کردند با اعمال دیدگاههای تنگ‌نظرانه خود روند کند ساختن نتایج توافق برجام را دنبال کنند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: این رویکرد مخالفان، نیازمند هوشیاری و طراحیهای جدید برای خلق چشم‌اندازهای جدید و پیشبرد اهداف ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تبیین ضرورت واقع‌بینی و ارائه تفسیر منصفانه از نتایج بدست آمده در پرتو برجام گفت: در حوزه اطلاع‌ رسانی نیاز به ارائه گزارش دقیق و واقعی نسبت به تلاشهای بعمل آمده برای تبلور آثار توافق برجام در حوزه بانکی و مالی و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به واقعیتهای جاری حاکم بر فرآیند برجام هستیم.

ظریف تاکید کرد: نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور  در ارائه این رویکرد و گشایشهای جدید، نقش بارز و اساسی دارند.

صالحی: فرآیند غنی سازی در چارچوب ظرفیتهای علمی در حال پیشرفت است

علی اکیر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن تشریح جزئیات فنی توافق برجام درباره فرصتهای به‌وجود آمده ناشی از توافق برجام گفت: فرآیند غنی‌سازی در چارچوب ظرفیتهای علمی و منابع طبیعی کشور در حال پیشرفت است و روند پیشبرد فعالیتهای انرژی اتمی به طور طبیعی و متناسب با برنامه راهبردی کشور در مسیر شفاف و مطابق با شاخصهای بین‌المللی رو به جلو است.

وی افزود: ما در بخش صنعتی شدن فعالیتهای اتمی کشور، در حال ارتقای فناوری با ماشین آلات مدرن هستیم و در زمینه تجاری سازی نیز فروش آب سنگین را در سطح بازار جهانی جا انداخته و موقعیت کشور را در زمینه انرژی صلح‌آمیز اتمی ارتقا بخشیده‌ایم.

عراقچی: برجام هزنیه های تحمیلی بر ایران را برطرف کرد

معاون بین المللی و حقوقی وزارت امور خارجهی نیز درجلسه روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران ،اظهار کرد: بر جام موجب تثبیت برنامه صلح آمیز اتمی شد، هزینه های تحمیلی بر کشور را بر طرف کرد، همچنین سایه تحریمها و 6 قطعنامه شورای امنیت علیه کشور را نیز از میان برداشت.

سید عباس عراقچی  همچنین با تبیین سیاستهای ایران هراسی ناشی از رویکردهای بدخواهان در آمریکا و لابی صیهونیستی و متحدان آنها در منطقه اظهار داشت: سیاست ایران هراسی فضا سازیهای کاذبی است که می تواند فرصتها و واقعیتهای ناشی از توافق برجام را غبارآلود کند؛ اما با تلاشهای جاری کشور و برداشته شدن گامهای بلندی در چارچوب اعاده ساز و کارهای رفع تحریمها شاهد عادی سازی همه عرصه های تجارت خارجی و تولید و فروش نفت، بازاریابی و بررسی سازو کار عادی سازی تعاملات مالی وبانکی پس از برجام هستیم.

کد خبر 260687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =