۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
  • کد خبر: 260706
چابهار، سکوی جهش روابط تجاری تهران و هند

رئیس اتاق بازرگانان هند، همکاریهای تهران و دهلی نو را در بندر چابهار یکی از گامهای بلند در توسعه روابط دو طرف عنوان کرد و گفت: ایران به عنوان کانون تجاری مهم هند در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

به گزارش شانا به نقل از اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، دیلیپ پیراما، رئیس اتاق بازرگانان هند امروز (شنبه، 25 اردیبهشت ماه) در نشست هیئت تجاری اتاق بازرگانان هند با اشاره به سوابق تاریخی روابط اقتصادی دو کشور، گفت: از قرنهای گذشته که اودیه‌جات و سنگهای قیمتی از هند به ایران صادر می‌شد و بازرگانان هندی، انواع میوه‌های خشک را از ایران به هند وارد می‌کردند، تا به امروز، همکاریهای تجاری میان دو کشور هیچ‌گاه متوقف نشده و حتی رو به جلو نیز بوده است.
 
وی با بیان این که اتاق بازرگانان هند در سال 1907 تاسیس شد و اکنون این اتاق، پیشگام فعالیتهای تجاری در غرب هند است، افزود: اتاق بازرگانان هند دارای 2700 عضو و 220 اتحادیه و انجمن اقتصادی و تجاری است و منافع نزدیک به 250 هزار سازمان اقتصادی را در غرب هند نمایندگی می‌کند.
 
رئیس اتاق بازرگانان هند، همکاریهای دو کشور را در بندر چابهار یکی از گامهای بلند در توسعه روابط دو طرف عنوان کرد و گفت: ایران به عنوان کانون تجاری مهم هند در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

صبح امروز هیئت تجاری اتاق بازرگانان هند در محل اتاق تهران با فعالان اقتصادی پایتخت ملاقات کردند. نمایندگان 16 بنگاه و شرکت تجاری و صنعتی هند در حالی همراه با این هیئت به اتاق تهران آمدند که سهراب کومار، سفیر هند در تهران در این نشست خبرهای مهمی از بازگشایی مناسبات بانکی غرب با ایران در آینده‌ای نزدیک با خود آورده بود.

وی همچنین از سفر آینده نارندا مودی، نخست‌وزیر هند به تهران خبر داد.

سفیر هند در تهران همچنین درباره پرداخت بدهی 6.5 میلیارد دلاری هند به ایران، گفت: طی توافق دولتهای دو کشور، سازوکاری برای پرداخت این بدهی درنظر گرفته شده و قرار است از این میزان بدهی از طریق «بانک خلق» ترکیه و به یورو پرداخت شود.

کد خبر 260706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =