پالایشگاه آبادان ارتقا می یابد

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت یکی از محورهای هشت گانه یادداشت تفاهم با شرکتهای چینی را ارتقای پالایشگاه آبادان عنوان کرد.

مرضیه ریاحی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره جزئیات یادداشت تفاهم امضا شده میان وزارت نفت و سازمان ملی انرژی خلق چین با اشاره به این که سهم نفت ایران در چین پیش از اعمال تحریمها 11 درصد بود، اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه قرار است سهم نفت ایران در بازار چین به پیش از اعمال تحریمها برسد.

وی یکی دیگر از محورهای یادداشت تفاهم با چینی ها راهمکاری درارتقای پالایشگاه آبادان عنوان کرد و با اشاره به این که پیشتر نیز مذاکراتی در این زمینه با آنها انجام شده است، افزود: سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هم از محورهای این یادداشت تفاهم بوده است و آنها می توانند در 70 پروژه پتروشیمی که برای مشارکت شرکتهای خارجی در نظر گرفته شده است سرمایه گذاری کنند.

ریاحی همچنین در خصوص بند «ساخت تجهیزات صنعت نفت» که یکی از هشت بند این تفاهمنامه بوده، اظهار کرد: شرکتهای معتبر چینی می توانند با مشارکت شرکتهای ایرانی اقدام به تولید وساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ایران کنند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت از «همکاری فنی و مهندسی در سطح استانداردهای جهانی» به عنوان یکی دیگر از بندهای همکاری با شرکتهای چینی نام برد و افزود: همچنین قرار است براساس این یادداشت تفاهم 2 کشور در زمینه آموزشی و ارتقای نیروی انسانی با یکدیگر همکاری کنند. 

یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت نفت و سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین در زمینه همکاری بلندمدت در بخش نفت و گاز ظهر امروز (یکشنبه، 26 اردیبهشت ماه) به امضای امیرحسین زمانی نیا، معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت و ژانگ یو ژینگ، معاون سازمان ملی انرژی خلق چین رسید.

 

کد خبر 260825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =