تجهیزات مکانیکی توربین منطقه 2 انتقال گاز بازسازی شد

عملیات بازسازی و نوسازی دو دستگاه (Nozzle Guide Vane) با چهار میلیارد ریال صرفه جویی در منطقه دو عملیات انتقال گاز با موفقیت پایان یافت.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مجموعه نازل «گایدون» در قسمت داغ توربین (Hot Section) قرار دارد و از نوع تجهیزاتی است که تحت تنشهای حرارتی و مکانیکی بالایی قرار می گیرد.
 
سعید توکلی، بازگرداندن توربین به مدار انتقال در کمترین زمان ممکن را از جمله نکات حائز اهمیت در این عملیات برشمرد و افزود: گروه تعمیرات توربین با هدف جلوگیری از اخلال در روند انتقال گاز، در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر دستگاه یادشده را با موفقیت به پایان رساند و این توربین مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: باتوجه به عمر بالای توربینهای نفسکی و کمبود شدید قطعات این نوع توربین به خصوص قطعات داغ، کارکنان تعمیرات اساسی این منطقه همسو با سیاست خوداتکایی با استفاده از اجزای سالم «گایدونهایی» که در سالهای قبل تعویض شده بودند توانستند یک دستگاه گایدون دیگر را نیز بازسازی و نوسازی کنند.
 
مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ادامه داد: تمام مراحل هر دو دستگاه مطابق با دستورعملها و با نظارت کامل واحد بازرسی فنی انجام شد.
 
به گفته توکلی، خود اتکایی، اعتماد و اعتقاد به خود باوری و در نهایت اقدام و عمل، دست به دست هم داد تا بازسازی و نوسازی این تجهیز با موفقیت انجام شود.

منطقه دو عملیات انتقال گاز با ٦٠ توربوکمپرسور در ١٦ ایستگاه تقویت فشار و پنج هزار و ٢٢٥ کیلومتر خط لوله، بزرگترین منطقه عملیاتی کشور بشمار می رود.

کد خبر 260868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =