فضای سرمایه گذاری در بستر ایمنی پروژه ها امکانپذیر است

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بر تهیه و تدوین چارچوب ایمنی و بهداشت در 2 بخش خشکی و دریا به منظور کاهش حوادث و پیشبرد پروژه ها درصنعت نفت تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، امروز (دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه) در گردهمایی رؤسای HSE شرکت ملی نفت با حضور در جمع رؤسای HSE شرکتهای تابعه این شرکت با بیان این که سلامت و توانایی جسمی نیروها و کارکنان عملیاتی و فنی از عوامل اساسی و مهم در پیشبرد و توسعه پروژه های صنعت نفت است، افزود: باید برای تهیه و تنظیم چارچوبی در راستای افزایش و رشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست در پروژه های صنعت نفت و گاز برنامه ریزی شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: برنامه ششم توسعه در کشور با هدف و رویکرد کمی تهیه و تدوین شده و باید در شرکت ملی نفت ایران با انتخاب معیارها و شاخصه های مدیریتی با ارزیابی صحیح و مطلوب در حوزه HSE به سمت پیشگیری و کاهش خطرها، رخداد وقایع و حوادث در طرحها و پروژ ها حرکت کنیم تا اثر بخشی مناسبی را شاهد باشیم.

معاون وزیر نفت با بیان این مطلب که بعد از اجرای کامل برجام حجم سرمایه گذاری در بخشهای اکتشاف، استخراج و بهره برداری در صنعت نفت ایران افزایش می یابد، افزود: یکی از مهمترین ارکان و اصول سرمایه گذاری شرکتهای بین المللی در پروژهای نفت و گاز در بستر افزایش ایمنی، نفوذ بهداشت و شرایط مطلوب محیط زیست محقق خواهد شد.

وی با اشاره به این که حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت نفت جایگاه ویژه و مهمی دارد، اظهارکرد: باید چارچوب HSE در شرکت ملی نفت ایران از ضمانت اجرایی مناسبی برخوردار باشد تا بهبود رخداد و حوادث را در صنعت نفت اندازی گیری کنیم.

رکن الدین جوادی افزود: با تقویت و بهبود در آموزش، نظم و پیروی از قوانین حاکم بر ایمنی و بهداشت و بروزرسانی و ارتقای سلامت تاسیسات و پایش و رصد هر روزه حوادث قطعا رخدادها و اتفاقها عملیاتی، فنی و انسانی در پروژ های صنعت نفت کاهش می یابد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران  با اشاره به این که نظم در روابط انسانی باید نهادینه و فرهنگ سازی شود، گفت: با تعیین و تدوین نظام و قانون فرآیندها در حوزه HSE در مسیر افزایش ایمنی برای تقویت سلامتی کارکنان صنعت نفت باید گام مهمی برداریم.

کد خبر 260896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =