کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی فعال می شود

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی که مدتها به حال تعلیق در آمده بود، با برگزاری پنجمین جلسه آن فعال می شود.

به گزارش شانا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت ماه) در حاشیه دیدار با دارکو هروت،وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک و تومیسلاو پننیچ، وزیر اقتصاد کرواسی در جمع خبرنگاران،گفت: جلسه های کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور در دولتهای نهم و دهم به حال تعلیق در آمده بود و اکنون تلاش می شود جلسه پنجم آن در آینده نزدیک برگزار شود.

محمود واعظی با اشاره به سفر رئیس جمهوری کرواسی به کشورمان، افزود: در این سفر  روند افزایش سطح روابط میان دو کشور، پیگیری می شود.

وی با بیان این که ایران پس از فروپاشی اتحاد شوروی سابق و تشکیل جمهوری کرواسی، این کشور را به رسمیت شناخته و سفارتخانه خود را در آن دایر کرده است، تصریح کرد: سطح روابط دو کشور در دوران تحریمها به شدت کاهش یافته بود و تلاش می شود این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

واعظی گفت: اکنون زمینه خوبی برای افزایش سطح روابط میان دو کشور بوجود آمده است،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مقرر شده است که ایران بتواند از بنادر کرواسی برای صادرات کالاهای خود به کشورهای اروپایی استفاده کند و بخشهای خصوصی دو کشور نیز نحوه گسترش همکاریها را بررسی کنند.

وی با اعلام آمادگی وزیر اقتصاد کرواسی برای تسهیل سرمایه گذاری فعالان اقتصادی این کشور در ایران، اظهار کرد: با این اعلام آمادگی، نمایندگان بخش خصوصی کرواسی برای سرمایه گذاری به ایران خواهند آمد.

واعظی با بیان این که با جمهوری کرواسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی.سی.تی ) همکاری خواهد شد، تاکید کرد: مهمترین محورهای فعالیت مشترک در این بخش، تحقیق،  توسعه و پژوهش خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت یک موسسه اتحادیه اروپا در کرواسی که تسهیل کننده امور صنایع کوچک این کشور است و اکنون 9 عضو دارد، ادامه داد: با رایزنیهای انجام شده از سوی کرواسی، قرار شد که ایران به عنوان دهمین عضو این موسسه شناخته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سفر رئیس جمهوری و مقامهای کشور کرواسی را به ایران سرآغاز همکاریها در بخش آی.سی.تی عنوان و اظهار کرد: بخشهای خصوصی دو کشور، فعالیتهای خود را در این زمینه آغاز خواهند کرد و این کشور تمایل دارد ایران را بیشتر به اتحادیه اروپا ارتباط دهد.

هیئت اقتصادی کرواسی که در صدر آن،تومیسلاو پننیچ، وزیراقتصاد، دارکو هروت، وزیر شرکتها و اصناف، لوکا بوریلووچ، رئیس اتاق اقتصادی و لیوبو یوریچیچ، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری قرار دارند،دوشنبه بعداز ظهر به همراه نمایندگانی از 72 شرکت این کشور وارد تهران شد.

کد خبر 261058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =