مسئولیت اجتماعی شرکتها اهمیت خاصی در جامعه امروزی دارد

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی با بیان این که مسئولیت اجتماعی شرکتها اهمیت خاصی در جامعه مدرن دارد، گفت: مسئولیتهای اجتماعی، شرکتها را ملزم می کند تا علاوه بر موضوعهای اقتصادی و حقوقی به مسئولیتهای دیگر نسبت به جامعه نیز بپردازند.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری، بعدازظهر امروز(سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه) به عنوان رئیس پنل "ارائه تجارب ملی، منطقه ای و بین المللی در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت" در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» با اشاره به این که خدمات مشاوره مددکاری از جمله فعالیتهای شرکت مهندسی و ساخت دریایی ایران است، تصریح کرد: این شرکت طی 20 ماه گذشته به 330 نفر از همکاران عسلویه و خرمشهر و 100 نفر از همکاران تهران خدمات مشاوره مددکاری ارائه داده است.

وی تحت پوشش قراردادن بیش از 150 نفر از پرسنل تهران، خرمشهر و عسلویه را که واجد شرائط مددکاری اجتماعی و بیماری خاص هستند، از دیگر فعالیتهای این شرکت در 20 ماه گذشته عنوان کرد و افزود: همچنین طی این مدت به واجدان شرائط کمکهای حمایتی، درمانی و مساعدت مالی عرضه شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی با اشاره به این که شرکت تاسیسات دریایی با جذب نیروهای نخبه از دانشگاههای معتبر، آینده اش را بر اساس نیروهای کارآمد و دانش محور تضمین کرده است، ادامه داد: این شرکت ابتکار جذب 50 نفر از استعدادهای برتر کشور را از طریق سایت شرکت و بنیاد نخبگان در رشته های مکانیک، برق، شیمی، صنایع، حسابداری، مهندسی مالی، معماری ، سازه های دریایی، متالوژی و مواد و MBA  در سال 94 بر عهده گرفته است.

به گفته وی، طی پارسال کارکنان تاسیسات دریایی به طور متوسط بالغ بر شانزده ساعت آموزشهای مختلف را طی کرده اند.

منوچهری با بیان این که دست اندرکاران این شرکت بر این باورند که مسئولیت اجتماعی شرکتها اهمیت خاصی در جامعه مدرن امروزی دارد و اشاعه و گسترش آن از جمله مسئولیتهای هر شرکتی است، اضافه کرد: ما همچنین معتقدیم CSR مکانیزم مناسبی برای ایجاد مسئولیت و توسعه فرهنگ اخلاق مدار، سودآوری، حافظ محیط زیست و گسترش توسعه پایدار است.

رئیس سابق شرکت تاسیسات دریایی ایران افزود: ما بر این باوریم که باید مراقب آثار ثانویه فعالیتهای اقتصادی بر روی جامعه و محیط زیست باشیم.

 وی با اشاره به این که شرکت تاسیسات دریایی در نظر دارد با تدوین گزارشهای CSR بر اساس استاندارد ایزو 2600 و GRI سیستمی را تدوین و به اجرا درآورد که بتواند مکانیزمی مناسب برای ایجاد مسئولیت و رضایت در کارکنان و مردم در مناطق حوزه فعالیت خود ایجاد کند، تصریح کرد: این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال 95 نسبت به توسعه فرهنگ اخلاقمداراقدام کرده و همراه با سودآوری، حفظ محیط زیست و ایمنی  در سطح بین الملل و نهایتا به گسترش توسعه پایدار نسبت به اخذ پروژه های بین المللی اقدام کند.

منوچهری خاطر نشان کرد: بر این باوریم که مسئولیتهای اجتماعی، شرکتها را ملزم می کند تا علاوه بر موضوعهای اقتصادی و حقوقی به مسئولیتهای دیگر در قبال جامعه نیز بپردازد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که این فعالیتها در زمان حضور وی در شرکت تاسیسات دریایی انجام شده و به همین جهت ارائه گزارش به وی سپرده شده است، تصریح کرد: فعالیتهای اچ اس ایی فرای الزامهای قانونی، تاثیر گذاری اقتصادی در جامعه محلی، فعالیتهای ورزشی برای ایجاد شادابی و حس غرور ملی، فعالیتهای مددکاری برای ایجاد انگیزه درکارمندان،  جذب نیروهای نخبه جوان و دانش محور، فعالیت در امور خیریه و توانمندسازی، آموزش همگانی به منظور بالابردن ظرفیتهای اجتماعی و مبارزه با فساد و توسعه اخلاق حرفه ای و اصول اخلاقی از فعالیتهای CSR شرکت تاسیسات دریایی است.

 

 

کد خبر 261061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =