سیاست صنعتی ایران در کرواسی، سرمایه گذاری و تولید مشترک است

سیاست صنعتی ایران، سرمایه گذاری و تولید مشترک صنعتی با کرواسی است.

به گزارش شانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیران اقتصاد، کار آفرینی و صنایع دستی کرواسی، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانمندی خوبی در صنعت و تجارت دارد که می تواند فرصتی برای آغاز همکاریهای مشترک صنعتی و بازرگانی با دیگر کشورها از جمله کشور کرواسی باشد.

محمدرضا نعمت زاده با بیان این که سیاست صنعتی ایران، سرمایه گذاری و تولید مشترک صنعتی با کرواسی است، اظهار کرد: لازمه این مهم، معرفی توانمندیهای صنعتی و آشنایی شرکتهای همتای دو کشور با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: در اکثر تولیدات صنعتی دارای برند هستیم و در زمینه هایی مانند خودروسازی، قطعه سازی، صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، پلاستیکی، تجهیزات و لوازم خانگی، همچنین صنایع معدنی نظیر کاشی سرامیک و سیمان، مخابرات، صنایع پتروشیمی تجارب خوبی داریم.

نعمت زاده، گفت: پیشنهاد من این است که قبل از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی، نماینده ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به کرواسی معرفی و نقشه راه حداقل دو ساله ای برای گسترش روابط صنعتی و تجاری میان ایران و کرواسی تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از این که به دلیل تحریمهای گذشته، سطح همکاری ایران و کرواسی بسیار پایین است، اظهار کرد: امید دارم با رفع موانع بانکی و پیوستن به دبلیو تی او، این سطح ارتقا یابد.

دار کوهرت، وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی نیز گفت: پیشنهاد دارم سالانه در دو نوبت کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و کرواسی برپا شود، همچنین همکاری میان شرکتهای بازرگانی و کارگاههای صنایع کوچک و متوسط دو کشور ایجاد و گسترش یابد.

وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی اظهار کرد: زمینه های همکاری صنعتی ما با ایران می تواند در رشته های صنعتی مثل صنایع غذایی، کشاورزی، الکترونیک همچنین کشت محصولات کشاورزی و تورسیم باشد.

دار کوهرت در ادامه گفت: کشور کرواسی وارد کننده نفت، گاز، پلی اتیلن و دیگر محصولات پتروشیمی است که ایران می تواند یکی از مقاصد وارداتی ما باشد.

تومیسلاویچ، وزیر اقتصاد کرواسی نیز گفت: ما برای گسترش روابط تجاری و رفع موانع آن به ایران آمده ایم و باید سطح مبادلات تجاری خود را از وضع کنونی ارتقا دهیم.

کد خبر 261146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =