سیف خواستار رفع موانع بانکی در ارتباط با ایران شد

رئیس بانک مرکزی خواستار جدیت طرفهای مقابل در اجرای تعهدهای مرتبط با برجام در زمینه امور مالی و بانکی شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ولی الله سیف امروز (پنجشنبه، 30 اردیبهشت ماه) در کنفرانس اتصال دوباره ایران به جامعه مالی جهانی که با حضور شماری از مقامها و مسئولان ارشد بانکی و مالی ایران، اتحادیه اروپا و انگلیس در حال برگزاری است، خواستار تعهد طرفهای غربی برای تسهیل در بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی شد.

وی با بیان این که طرفهای مذاکره کننده در توافق هسته ای به موانع بانکی به طور کامل آگاهی داشتند، تصریح کرد: این وظیفه اخلاقی آنهاست که اکنون تعهدهای خود را در چارچوب برجام اجرا کنند.

سیف با اشاره به این که ایران تجربه گرفتن تصمیمهای دشوار را در دوران جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه کسب کرده است، تصریح کرد طرفهای غربی باید به هر قیمتی تعهدهای خود را عملی کنند.

رئیس بانک مرکزی ایران با اشاره به این که گامهایی ابتدایی در راستای برجام از سوی طرفهای غربی برداشته شده است، گفت: این تلاشها باید به پیشرفت عملی بدل شود.

سیف گفت: طرفهای غربی باید تلاش کنند تا رابطه بانکهای غربی با ایران سریعا برقرار شود.

وی همچنین در جریان سخنرانی اش به رشد اقتصادی ایران در طول یکسال گذشته و به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تورم اشاره کرد.

دامیان هیندز، معاون وزیر دارایی انگلیس نیز پیش از سخنرانی سیف در سخنانی با تاکید بر رفع موانع موجود در تعاملات بانکی با ایران، گفت: لندن آمادگی اجرای تعهدهای خود را در چارچوب برجام برای رفع این موانع دارد.

معاون وزیر دارایی انگلیس با بیان این که بذر گسترش روابط اقتصادی با ایران پاشیده شده است، تصریح کرد راه بازگشت ایران به مدار اقتصاد جهانی ساده نیست اما آنهایی که متعهد به این راه هستند از منافعش بهره مند خواهند شد .

کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» با همکاری موسسه «یورو مانی» (The Euromoney) و بانک مرکزی ایران با هدف بررسی گامهای لازم برای بازگشت و اتصال بانکهای ایرانی به جامعه اقتصاد بین المللی صورت می گیرد.

فرانسیسکو فینی، مسئول بخش سیاست تحریمهای اتحادیه اروپا از دیگر سخنرانان در این کنفرانس بین المللی است.

مصطفی بهشتی‌روی، عضو هیئت‌مدیره بانک پاسارگاد، حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شماری از مقامها و فعالان اقتصادی ایران و انگلیس، تحلیلگران و مشاوران اقتصادی نیز در این کنفرانس شرکت دارند.

بانکداران بین المللی و سرمایه گذاران در این کنفرانس، این فرصت را خواهند داشت تا در یک فضای تعاملی به طور مستقیم با مقامات مالی و اقتصادی ایران مسائل خود را مطرح کنند.

بررسی چالشهای ایران برای دستیابی به جایگاه پیشین خود در بانکداری بین المللی و جامعه مالی جهانی پس از لغو تحریمها، همچنین بررسی فرصتهای موجود در بازار سرمایه از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان شده است.

این کنفرانس در هتل اینترکانتیننتال لندن برگزار می شود.

کد خبر 261172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =