تولید محصولات پتروشیمی ایران پارسال از مرز 46 میلیون تن گذشت

آمارهای گزارش عملکرد شرکتهای پتروشیمی در سال 1394 نشان می دهد که مجموع تولید محصولات پتروشیمی ایران پارسال به بیش از 46.4 میلیون تن رسیده است.

به گزارش شانا، گزارش عملکرد پارسال صنعت پتوشیمی ایران حاکی از آن است که مجموع فروش داخلی محصولات مختلف پتروشیمی پارسال به 14 میلیون تن و به ارزش 241.5 هزار میلیارد ریال رسید.

 این گزارش می افزاید: فروش داخلی خالص 6.5 میلیون تن به ارزش 140.1 هزار میلیارد ریال بود و فروش میان مجتمعی نیز رقم 7.5 میلیون تن به ارزش 101.4 هزار میلیارد ریال را محقق کرد.

مجموع صادرات محصولات پتروشیمی پارسال 18.8 میلیون تن بود و ارزش نهایی صادرات نیز به 9.6 میلیارد دلار رسید.

این گزارش نشان می دهد که مجتمع های شیراز، لاله، قائد بصیر، مارون، مهر، فن آوران، پلی نار، خراسان و رجال و همچنین پردیس 1 و 2 و نیز شازند به ترتیب بالاترین عملکرد تولید را پارسال به خود اختصاص دادند.

برپایه این گزارش، مجموع تولید 20 مجتمع منطقه ماهشهر بیش از ١٨ میلیون و 177 هزار و 814  هزار تن، 12 مجتمع منطقه عسلویه بیش از ٢٠ میلیون تن و تولید مجتمعهای دیگر مناطق نیز بیش از هشت میلیون تن در 1394 بوده است.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در منطقه ماهشهر پتروشیمی بندر امام با پنج میلیون و 206 هزار و 891 هزار تن بالاترین تولید را رقم زد و در منطقه عسلویه نیز پتروشیمی نوری با بیش از چهار میلیون تن بالاترین تولید را داشت و سر انجام در میان دیگر مجتمعهای پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی شیراز با تولید 1 میلیون و نهصد و چهل هزار تن محصول بیشترین تولید را داشت.

این گزارش می افزاید: پارسال 16 مجتمع پتروشیمی تعمیرات اساسی را انجام دادند و در این میان 3 مجتمع نوری، مروارید و کرمانشاه همه واحد های خود را تعمیر اساسی  کردند.

کد خبر 261177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =