۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر: 261184
تقویت طرحهای ال ان جی پاپوآ گینه نو

شرکت اویل سرچ استرالیا شرکت اینتراویل را به بهای 2 میلیارد و 200 میلیون دلار خرید که راه را برای اجرای همزمان پروژه های گاز طبیعی مایع شده شرکت های بین المللی رقیب در گینه نو پاپوآ هموار می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ملبورن، شرکت اویل سرچ استرالیا روز جمعه (31 اردیببهشت ماه) سهام شرکت اینتراویل را به قیمت 2 میلیارد و 200 میلیون دلار خرید، این تصمیم با هدف هموار کردن مسیر اجرای پروژه های گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) که  به وسیله شرکتهای بزرگ بین المللی در پاپوآ گینه نو  اداره می شود، گرفته شده است.

پاپوآ گینه نو به دلیل دارا بودن ذخایر گاز طبیعی و هزینه های اندک برای استحصال و با توجه به قیمتهای پایین نفت، یکی از بهترین مکانها برای اجرای پروژه های  ال ان جی در جهان به شمار می رود.

شرکت آمریکایی اکسون موبیل هم اکنون در این کشور، طرح PNG ال ان جی را اجرا می کند و قرار است شرکت فرانسوی توتال نیز یک یک طرح به نام پاپوآ ال ان جی را اجرا کند.

این تصمیم اویل سرچ برای توتال که به عنوان بخشی از این توافق، سهام خود را در پروژه پاپوآ ال ان جی افزایش خواهد داد، فرصتهایی برای همکاری و ادغام احتمالی در پروژه اکسون موبیل ایجاد می کند.

اویل سرچ به عنوان یکی از سهامداران این طرح، با فروش بیش از نیمی از سهام اینتراویل در پاپوآ ال ان جی به توتال موافقت کرده است که در نتیحه اویل سرچ 29 درصد سهام طرح پاپوآ ال انی جی را در اختیار خواهد داشت و سهام 29 درصدی خود را در PNG ال ان جی، تکمیل خواهد کرد.

همچنین سهام توتال در پاپوآ ال ان جی به 48 درصد افزایش خواهد یافت و اویل سرچ با خرید اینتراویل، سهم بیشتری در پروژه توتال خواهد داشت.

اویل سرچ که یکی از مالکان طرحهای پاپوآ ال ان جی و پی ان جی ال انی جی است برای ادغام این پروژه ها به منظور پرهیز از اتلاف سرمایه گذاری و دوباره کاری در احداث زیرساخت ها و تاسیساتی مانند آنچه که در سواحل شرقی استرالیا رخ داد، تلاش می کند که 3 تاسیسات ال ان جی در کنار یکدیگر با صرف هزینه ای بالغ بر 64 میلیارد دلار ساخته شده است.

کد خبر 261184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =