۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 261218
تسهیلات انگلیس در روابط بانکی ایران و اروپا

انگلیس تلاش دارد با همکاری دیگر کشورهای اروپایی مکانیسمهای مناسبی برای تسهیل مبادلات بانکی میان ایران و دیکر کشورهای اروپایی ایجاد کند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران که برای شرکت در کنفرانس"یورمانی"به لندن سفر کرده است،گفت: دولت انگلیس بر تعهدات کشورش در اجرای برجام متعهد است.

فیلیپ هاموند، همچنین اظهار کرد: دولت انگلیس تاکنون اقدامهای متعددی برای سرعت بخشیدن به آغاز همکاریهای بانکی انجام داده است.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در ملاقات با وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اجراشدن برجام و انتظار طرف ایرانی به پایبندی طرف غربی به تعهدات خود،خواستار حضور فعال بانکهای انگلیسی در عرصه مبادلات بانکی دو کشور شد.

ولی الله سیف، همچنین با تاکید بر از سرگیری فعالیتهای کامل بانکهای ایرانی مستقر در لندن در باره همکاریهای تجاری و بانکی و رفع موانع موجود بر سر  مبادلات بانکی دو کشور ایران و انگلیس بحث و تبادل نظر کرد.

بیانیه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حمایت از تجارت با ایران پس از سخنرانی سیف در لندن

در کنفرانس"یورمانی" لندن به دنبال سخنرانی رئیس کل بانک مرکزی ایران، کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس، در بیانیه مشترکی اعلام کردند: شرکتها تا زمانی که در داد و ستد با ایران همه قوانین مناسب را رعایت کنند، ما مانع از این داد و ستد آنها نخواهیم شد.

در این بیانیه چهار کشور  تاکید کردند که از تجارت شرکتهای بین‌المللی و موسسات مالی تا زمانی که به همه‌ قوانین اجرایی متعهد باشند، جلوگیری نخواهند کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است: به سود ما و جامعه بین‌المللی است که اطمینان داده شود همه طرفهای موافقتنامه هسته‌ای از جمله مردم ایران می توانند از امتیازهای این موافقتنامه بهره مند شوند.این مسئله شامل احیای معاملات بازرگانان و بانکهای اروپایی با ایران است.

رئیس کل بانک مرکزی در سخنرانی خود بر رفع ابهامات تاکید کرده بود که طی آن،این چهار کشور راهنمایی جامعی در مورد دامنه تحریمهای لغو شده و تحریمهایی که همچنان به قوت خود باقی است ارائه و اعلام کرده‌اند: شرکتها ممکن است همچنان سئوالهایی در موردبرخی تحریمهای خاص یا نگرانیهایی در مورد انجام دادن معامله با ایران داشته باشند که ما آماده‌ایم توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کنیم.


کد خبر 261218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =