۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 261224
خرابکاری در خط لوله مهم نفت کلمبیا

فعالیت خط لوله مهم انتقال نفت کلمبیا به دلیل حمله مجدد شورشیان و نشست نفت خام به رودخانه بوجابا، متوقف شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، هرچند که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که چهاردهمین عملیات خرابکارانه در سال جاری میلادی (2016) به شمار می رود به عهده نگرفته است، اما مقامهای این کشور فعالیت گروه شورشی ایی ال ان (ارتش آزادیبخش ملی) را به حال تعلیق درآوردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت دولتی نفت اکوپترول گزارش داد: انتقال نفت خام از طریق خط لوله کانو - لیمون که توسط این شرکت اداره می شود،
در پی بمبگذاری در کیلومتر 485 آن در استان آرئوکا نزدیک مرز ونزوئلا، متوقف شد.

این خط لوله با ظرفیت 210 هزار بشکه در روز، نفت خام تولید شده توسط شرکت اوکسیدنتال پترولیوم مستقر در آمریکا را به بندر کووناس در دریای کاراییب منتقل می کند که پایانه و تاسیسات اصلی صادراتی کلمبیا به شمار می رود.

حدود 30 درصد کل نفت خام کلمبیا در میدانهای کانو لیمون تولید می شود.

ایی ال ان دومین گروه شورشی بزرگ کلمبیا پس از فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) است که بزرگترین گروه شورشی این کشور به شمار می رود.

حمله مشابهی که به همین خط لوله در آوریل صورت گرفت، به ایی ال ان نسبت داده شد.

حملات گروههای شورشی، تولید نفت خام کلمبیا را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است. بر اساس داده های بلومبرگ، تولید ماه مارس این کشور با 8 درصد کاهش نسبت به دسامبر 2015 به 916 هزار بشکه در روز رسیده و صادرات روزانه نفت خام این کشور نسبت به ماه پیش از آن 14 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 261224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =