واحد گوگردزدایی فازهای 17 و 18 به مرحله راه اندازی رسید

مدیرعامل شرکت اویک با بیان این‌که واحد گوگردزدایی فازهای 17 و 18 در آستانه راه‌اندازی است گفت:‌هم اکنون چهار ردیف شیرین سازی این پالایشگاه در مدار تولید هستند.

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که در حال حاضر چهار ردیف گازی پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در حال تولید هستند، میزان تولید پالایشگاه تا نیمه نخست اردیبهشت ماه را 36 میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد.

وی با بیان این که فاز 17 پارس جنوبی به دلیل نبود گاز ترش با گاز فازهای 6 تا 8 در حال تولید است، ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال با آماده شدن سکوی فاز 14 که جایگزین سکوهای این فاز شده است، بتوانیم فاز 17 را نیز با گاز دریا راه اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت اویک ادامه داد: با توجه به این که هم اکنون واحدهای گوگردزدایی پالایشگاه در مرحله راه اندازی قرار دارد انتظار داریم تا هفته های آینده شاهد راه اندازی آن شویم.

به گزارش شانا، هدف از اجرای پروژه‌ فازهای 17 و 18 تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠  هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد است. این فازها از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.

 

کد خبر 261245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =