تخصص گرایی و شـایسته‌سالاری؛ راه دستیابی به بهره‌‌وری پایدار

استفاده از فرصتهای پیش‌رو، قابلیتهای موجود، منابع انسانی کارآمد، توانمندیهای علمی، فنی و تجربی موجود در بدنه و درون سازمان موجب رسیدن به اهداف «سند چشم انداز توسعه و برنامه جامع بهره‌وری» خواهد شد.

به گزارش شانا، در پیام عباس کاظمی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به مناسبت «روز ملی بهره‌وری» آمده است:

همکاران ارجمند!

نگـاهی به تحولات اجتماعی اعصار پیشین، جایگـاه پدیده مهم بهره‌وری را در آموزه‌های دینی و باورهای ملی نیاکان ما به خوبی نمایان می‌کند. در سیره انبیاء الهی و کلام مولای موحدین، حضرت علی (ع) است که «دیروز و امروز هر کس اگر برابر باشد، زیان کار خواهد بود» و برهمین اساس است که باید تلاش کنیم تا امروزمان بهتر از دیروز و فردایمان بهتر از امروز باشد.

این بنیادی‌ترین تعبیر و تعریف بهره‌وری است که در قامت آداب تربیتی و فرهنگی ما تبلور یافته است.در دنیای امروز و عصر بهره‌وری است که در قامت آداب تربیتی و فرهنگی ما تبلور یافته است. در دنیـای امـروز و عصر «تخصص محوری و شـایسته سالاری» مـدیریت و نیروی انسانی کـارآ، اثربخش و هوشمند است که می‌تواند در دستیابی به بهره‌‌وری پایدار و بالندگی نظام اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی ، بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد.

آنچه فردای بهتری را برای ما رقم می‌زند، استفاده از فرصت‌های پیش‌رو، قابلیت‌های موجود، منابع انسانی کارآمد، توانمندیهای علمی، فنی و تجربی موجود در بدنه و درون سازمان است که موجب رسیدن به اهداف «سند چشم انداز توسعه و برنامه جامع بهره‌وری» خواهد بود.

آنچه امروز در برابر ما است، مسیری است که برای تحقق اهداف فوق، مطابق سرفصلها و سیاست‌گذاریهای کلان ملی و در راس آن‌ها «اقتصاد مقاومتی» باید پیمود.

تعیین اهداف درست و منطقی، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از تمامی منابع در دسترس، ارزیابی مستمر عملکرد سازمان، حذف موانع و تنگناها و حل مشکلات فرا راه بهبود و ارتقای بهره‌وری و ایجاد بستر سازمانی مناسب برای رشد و توسعه حرکت بهره‌وری، گام‌هایی است که می‌بایست در این مسیر برداشته شود.

از این فرصت استفـاده کرده، یکم خردادماه، روز ‌بهره‌وری‌ و بهینه‌سازی‌‌ مصرف را به یکایک همکاران ارجمند و سختکوش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند منّان، توفیق روز افزون تمـامی خدمتگـزاران ایران اسلامی را در راستای آبادانی، توسعه و پیشرفت میهن اسلامی مان خواستارم. همواره موفق و پیروز باشید.

کد خبر 261269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =