نزاع سیاسی طرفداران و مخالفان صنایع نفت و گاز در آمریکا

طرح محدود کردن صنایع نفت و گاز فعال در ایالت کلرادو در جنوب غربی آمریکا به یک نزاع سیاسی بین نمایندگان این ایالت و گروه های مختلف مردمی طرفدار و مخالف این صنایع تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری اینترسپت، برخی نمایندگان دموکرات حامی صنایع نفت و گاز قصد دارند با طرح محدود کننده استفاده از «فرکینگ» برای استحصال نفت مبارزه کنند.

صنایع نفت و گاز سرمایه گزاری سنگینی را برای به شکست کشاندن طرح سه نماینده کلورادو که خواهان محدود کردن استفاده از فرکینگ هستند انجام داده اند.

برخی دموکرات های قدرتمند این ایالت هم با صنایع نفت و گاز در این باره متحد هستند. 

اینترسپت، تحقق خواسته های برخی گروه های مردمی کلورادو برای محدود کردن «فرکینگ» در این منطقه را سخت دانست چرا که اخیرا دادگاه عالی ایالتی، رای به ابطال این محدودیتها در دو شهر این منطقه داد.

اینترسپت نوشت: طرحهایی که توسط جوامع محلی کلرادو برای طرح در مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده، آخرین شانس آنها برای اعمال محدودیت روی شرکتهای نفتی و گازی است.

این پایگاه خبری ادامه داد: مردم کلرادو در حال جمع آوری 98 هزار امضای لازم برای مطرح شدن طرحشان هستند. 

اینترسپت در عین حال نوشت: طرفداران «فرکینگ» معتقدند اقدامات مخالفان به معنای عقب راندن اقتصاد این منطقه در جنوب غربی آمریکا است.

فرآیند «فرکینگ» (Fracking) که طی آن مخلوطی از آب، خاک و مواد شیمیایی به لایه های سنگ نفت تزریق می شود تا نفت آن آزاد شود، نسبتا یک فناوری جوان است.

کد خبر 261285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =