۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 261302
حمله شورشیان به خط لوله نفت نیجریه

سپاه امنیت و دفاع غیرنظامی نیجریه اعلام کرد که مهاجمان مسلح دیروز به یک خط لوله انتقال نفت خام در ایالت بایلسا در جنوب این کشور، حمله کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دزموند آگو سخنگوی این سازمان دولتی نیجریه گفت: حمله به خط لوله آجیپ که توسط یک شرکت محلی وابسته به انی ایتالیا اداره می شد، در ساعت های اولیه روز یکشنبه (دوم خرداد) با دینامیت صورت گرفته است.

دسترسی به مقام های شرکت انی که در نیجریه از طریق شرکت نفت آجیپ نیجریه فعالیت می کند، برای اظهارنظر در این باره، امکان پذیر نشد.

این در حالیست که یک گروه مرکب از شبه نظامیان پیشین نیجریه جمعه شب (31 اردیبهشت) خواستار توقف حملات شورشیان به تاسیسات نفت و گاز این کشور در دلتای نیجر شد.

گروه منحل شده موسوم به جنبش رهایی دلتای نیجر مرکب از شبه نظامیان پیشین که قبلا به تاسیسات نفت و گاز این منطقه نفت خیز نیجریه حمله می کردند، ضمن درخواست توقف حمله به تاسیسات نفت و گاز دلتای نیجر، این حملات را اختلالات غیرضروری برای دولت محمد بوهاری رییس جمهوری این کشور دانستند.

بوهاری روز جمعه اعلام کرد: حضور نیروهای ارتش را در این منطقه که در چند هفته گذشته شاهد حملات شبه نظامیان به تاسیسات نفت وگاز بود که موجب کاهش میزان تولید نفت نیجریه به پایین ترین میزان در 20 سال گذشته شد، افزایش داده است.

نیجریه که 70 درصد درآمد ملی خود را از فروش نفت تامین می کند، به علت کاهش بهای نفت دچار شدیدترین بحران اقتصادی در ده ها سال اخیر شده است.

کد خبر 261302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =