مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر می شود

شرایط تحریم سبب کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی شده بود که اکنون با افزایش تعاملات بین المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا شکسته می شود.

به گزارش شانا، علیمحمد بساق زاده، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر لزوم همکاری مجتمعهای پتروشیمی  با یکدیگر اظهارکرد: یکپارچگی و هم افزایی مجتمعهای پتروشیمی سبب هموار شدن روند توسعه صنعت پتروشیمی می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط جدید ایجاد شده درکشور، صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو و در حال توسعه است و برهمین اساس مجتمعهای پتروشیمی می توانند افزون بر تامین نیاز بازارهای داخلی در زمینه صادرات و  افزایش ورود ارز نقش آفرین باشند.

بساق زاده، با اشاره به اهمیت انتقال و تبادل تجربه های مجتمعهای پتروشیمی برای هم افزایی و افزایش تعامل در فعالیت شرکتها گفت: قابلیتهای فراوانی برای افزایش حضور در بازارهای مختلف بین المللی وجود دارد و در این مسیر هماهنگی و همدلی میان شرکتهای پتروشیمی منجر به تحکیم حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امسال با بهره برداری از چند طرح جدید پتروشیمی، مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر می شود  و با توجه به این که پس از برجام کشورهای زیادی افزون برمشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی ایران، خواستار خرید این محصولات از  ایران هستند همکاری و تعامل مجتمعهای پتروشیمی می تواند هدف گذاریها را برای تحقق جهش در صادرات محقق کند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بساق زاده به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: شرایط تحریم در گذشته سبب کاهش صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی شده بود که امیدواریم اکنون با اجرایی شدن برجام و افزایش تعاملات بین المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا نیز که در سالهای پیش از تحریم حدود ٢٥ درصد بوده است شکسته شود.

کد خبر 261327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =