۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر: 261364
دستگاه تست رلیف ولو قابل حمل بومی سازی شد

مسئول عملیات مرکز انتقال نفت نائین، از ساخت و طراحی نخستین دستگاه تست رلیف ولو قابل حمل بوسیله کارشناسان داخلی خبرداد.

به گزارش شانا، ابوالفضل سلطانی با اعلام این خبر گفت: دستگاه دستگاه تست رلیف ولو قابل حمل به منظور بررسی، آزمایش و کالیبریت شیرهای اطمینان مراکز انتقال نفت و تأسیسات به دلیل پراکندگی وسیع جغرافیایی، طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این دستگاه قابلیت انجام آزمایش به صورت کامپیوتری و صدور گزارش منطبق با استانداردهای شرکت ملی نفت را دارد.

به گفته مسئول عملیات مرکز انتقال نفت نائین، متخصصان منطقه جنوب‌شرق با اتکا به دانش فنی داخلی و امکانات موجود موفق به ساخت نخستین دستگاه تست رلیف ولو قابل حمل شدند.

سلطانی، با بیان این که این طرح با همکاری مدیریت منطقه، واحدهای فنی، عملیات و مخابرات، بازرسی فنی و همکاران مرکز انتقال نفت نائین و با استفاده از امکانات موجود طراحی و ساخته شده است، اظهار کرد: این دستگاه قابلیت آزمایش همه شیر فشارشکن تمام رلیف ولوها تا سایز هشت اینچ و فشار 2500 پوند بر اینچ مربع (شامل همه شیرهای فشارشکن موجود در شرکت خطوط لوله و مخابرات) را دارد.

وی تاکید کرد: از قابلیتهای نرم‌افزاری دستگاه وجود یک بانک اطلاعاتی با قابلیت ذخیره اطلاعات دستگاه تست رلیف ولو قابل حمل و آزمایشهای دوره‌ ای انجام شده روی آنها است.

دستگاه تست رلیف ولو جزو یکی از تجهیزات حفاظتی بسیار مهم، در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است، از این رو آزمایش دوره‌ این تجهیزات اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 261364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =