رئیس شرکت جی جی سی بزرگترین سازنده پالایشگاه در ژاپن می گوید که بازار ایران فرصتی ایده آل برای تحقق همکاری های درازمدت است و این شرکت قصد دارد بار دیگر فعالیت خود را در ایران آغاز نماید.

به گزارش شانا، یوشی هیرو شیگیسا روز دوشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد که ایران پس از تحریم ها چشم انداز گسترده ای برای ساخت پالایشگاه های جدید و نیروگاه های پتروشیمی دارد و ما خواستار همکاری با تهران هستیم.

وی گفت که فرصت های بی نظیری در بازار ایران وجود دارد و این شرکت نیز در رقابت شدیدی با شرکت های کشورهای دیگر برای ورود به این بازار است و نمی تواند در این برهه زمانی از برنامه هایش برای همکاری با تهران عقب نشینی کند.

او در تازه ترین سخنان خود تاکید کرد که ما نیز مانند بسیاری از موسسات و نهادهای اقتصادی دیگر می خواهیم در ایران سرمایه گذاری کنیم و این سرمایه گذاری برای ژاپن و ایران سودمند خواهد بود.

رئیس بزرگترین شرکت فعال در حوزه ساخت پالایشگاه در باره برنامه های شرکتش در ایران نیز گفت‌: قبل از لغو تحریم ها موانعی برای تحقق این مهم وجود داشت اما برجام جان تازه ای به همکاری تجاری با ایران داد و به همین خاطر کار بازگشت به این بازار را آغاز کرده ایم.

یوشی هیرو شیگیسا همچنین تصریح کرد که ایران در حال افزودن بر نفت صادراتی است و به همین دلیل به پالایشگاه های بیشتری نیاز خواهد داشت و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 2016 میلادی چندین قرارداد در این زمینه با تهران امضا کنیم.

رئیس شرکت «جی جی سی» گفت که به دلیل تحریم ها سرمایه های خود را در طرح های زیربنایی در ایران محدود کرده بودیم اما الان مسیر باز و هموار شده است و بتدریج ترتیباتی برای نقل و انتقال مالی و بانکی و سرمایه داده می شود تا بتوان قراردادها را امضا و اجرا کرد.

وی به ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای خاورمیانه با 80 میلیون نفر جمعیت اشاره کرد و گفت که ایران نه برای ما بلکه برای همه بازرگانان ژاپن یک فرصت است.

وی گفت که البته برای ایران فقط قصد ساخت پالایشگاه نداریم بلکه می خواهیم در ساخت نیروگاه های برق، بیمارستان سازی و طرح های کشاورزی آن کشور نیز سرمایه گذاری داشته باشیم.

تارنمای «نیکی» ژاپن امروز ضمن نشر این سخنان از قول وی آورده است: با توجه به نوساناتی که در بازار قیمت نفت و دیگر محصولات انرژی وجود دارد، ژاپن و ایران باید بدانند که هیچ زمانی بهتر از حال حاضر برای گسترش همکاری ها و رفع موانع وجود نیست.

حجم مبادلات تجاری ایران و ژاپن در سال 2014 و به دلیل تاثیرپذیری توکیو از تحریم های بین المللی علیه تهران کمتر از 250 میلیون دلار بود.

به گزارش ایرنا، رسانه های ژاپنی پیشتر نیز در گزارشی از سفر «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور به ایران طی روزهای 27 و 28 ماه اوت (ششم و هفتم شهریور 95) همزمان با کنفرانس توسعه همکاری های آفریقا - ژاپن در کنیا خبر داده بودند.
کد خبر 261375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =