۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 261444
صادرات نفت جنوب عراق کاهش یافت

عراق با وجود کاهش صادرات روزانه نفت از پایانه های جنوبی در ماه مه، امیدوار است که سطح صادرات خود را به میزان بی سابقه آوریل بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، براساس اطلاعات کشتیرانی که توسط رویترز بررسی شده، صادرات روزانه نفت عراق از بندرهای جنوبی این کشور در ماه جاری (مه) به علت مشکلات فنی و تعمیرات ضروری، تاکنون به 170 هزار بشکه، کاهش یافته است.

این در حالیست که عراق همچنان به حفظ میزان صادرات در سطح بی سابقه روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه در ماه گذشته (آوریل) امیدوار است.

بر اساس این داده ها، صادرات میانگین روزانه از پایانه نفتی بصره، خورالامیه و 2 پایانه جدید شناور این کشور در خلیج فارس در 18 روز نخست مه یک میلیون و 940 هزار بشکه و در ماه گذشته (آوریل) 2 میلیون و 110 هزار بشکه بوده است.

به گفته یک مقام نفت عراق، کاهش تولید به علت عملیات ضروری تعمیرات در یک از میدان های جنوبی بوده، اما اکنون تولید از سرگرفته شده است و تحویل نفت در بقیه ماه مه به سطح پیشین بازخواهد گشت.

این مقام که می خواست ناشناس بماند، ابراز امیدواری کرد که عراق به سطح تولید روزانه دو میلیون و 100 هزار بشکه در جنوب و کل 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز دست یابد.

شرکت های خارجی نفت در سال 2010 رشته قراردادهایی برای توسعه میدان های نفتی عراق و افزایش تولید این کشور امضا کردند که ده ها سال به علت جنگ و اعمال تحریم ها، عقب مانده بود.

بیشتر نفت بخش جنوبی عراق از میدان های رمیله توسط بی پی، قرنه غربی – 1 توسط اکسون موبیل و زبیر توسط شرکت انی، استخراج و تولید می شود.
در صورت ادامه وضع کنونی، میانگین روزانه صادرات ماه مه نفت عراق به بازارهای بین المللی، شامل نفت تولیدی در جنوب و 400 هزار بشکه نفت خام انتقال یافته از میدان کرکوک در شمال عراق از طریق خط لوله به ترکیه، به 2 میلیون و 340 هزار بشکه خواهد رسید که کمتر از 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت صادر شده در ماه گذشته (آوریل) خواهد بود.

کد خبر 261444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =